مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پی پخش فیلم‌هایی درباره بدحال شدن برخی مسافران در مترو و نسبت دادن آن به شیوع کرونا، گفت: از مسافران مترو می‌خواهیم که اگر مسافری حالش بد شد از او فیلم نگیرند و در فضای مجازی پخش نکنند.

فرنوش نوبخت

به گزارش همشهری آنلاین، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در حاشیه بازدید رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران از عملیات ضدعفونی واگن‌های مترو تهران، گفت: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، قطارها حداقل سه بار در روز، نظافت و ضدعفونی می‌شوند. با سرفاصله حرکت سه و نیم دقیقه امکان خارج کردن قطارها را نداریم اما در برخی خطوط همانند خط شش که فاصله زمانی رسیدن قطارها بیشتر است برای هر حرکت قطار، نظافت و ضدعفونی انجام می‌شود اما این اطمینان را می‌دهم که تمامی قطارها به صورت ضدعفونی شده در مسیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: تمامی ایستگاه‌ها، قطارها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله برقی، گیت‌ها و دستگاه‌های شارژ بلیت مسافری نظافت و ضدعفونی می‌شوند. همچنین با توجه به شرایط موجود، مدت زمان کار هواسازها را افزایش داده‌ایم تا بتوانیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تامین ماسک برای کارکنان، با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: روند ضدعفونی کردن قطارها تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اوضاع را عادی اعلام کند ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی برای مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: در این زمینه سعی کرده‌ایم، پیام‌های آموزشی در ایستگاه‌ها و داخل قطارها نصب کنیم که این کار در حال انجام است و بزودی در تمامی خطوط انجام خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه تعداد مسافران قطارهای شهری به حدود یک سوم کاهش یافته است، گفت: پیش از این مترو تهران روزانه حدود یک میلیون و ۸۸۰ هزار مسافر را جابجا می‌کرد که در حال حاضر این رقم به حدود ۸۰۰ هزار مسافر کاهش یافته است اما برای جلوگیری از افزایش تراکم مسافر در قطارها و ایستگاه سرفاصله حرکت قطارها را تغییر نداده‌ایم و با تمامی ظرفیت مشغول به کار هستیم.

نوبخت در پایان تاکید کرد: از مسافران مترو می‌خواهیم که اگر مسافری حالش بد شد از او فیلم نگیرند و در فضای مجازی پخش نکنند چرا که ضدعفونی‌ها در حال انجام است و مسافرانی که وارد شبکه مترو می‌شوند از سطح خیابان و دیگر نقاط وارد مترو می‌شوند و این گونه نیست که هر مسافری که حالش در مترو به هم خورد، علتش آلودگی واگن‌های مترو باشد بلکه ممکن است از بیرون از واگن‌های مترو و از قبل، مشکلی برای او ایجاد شده باشد.

وی افزود: از دستفروشان، خرید نکنید، نمی‌توانیم تضمین کنیم اقلامی که می‌فروشند ناقل ویروس هست یا نه.

کد خبر 488838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha