مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: طبق آمار اتوبوسرانی بعد از شیوع ویروس کرونا در قزوین، شهروندانی که از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی استفاده می‌کنند از روزانه ۶۰ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رسیده‌اند.

حمل و نقل عمومی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهدیه‌سادات قافله‌باشی سخنگوی شورای شهر قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته مدیریت شهری برای پیشگیری از بیماری کرونا، گفت: با توجه به این‌که جلسات بودجه در شورای شهر قزوین در حال برگزاری است مبلغ ۲ میلیارد تومان مصوب کردیم و طرح دادیم که مدیریت شهری بتواند در حوزه مقابله با شیوع کرونا از این مبلغ هزینه کند.

وی افزود: نصب تبلیغات شهری با موضوع طرح‌های آموزشی و هشداردهنده در تقاطع‌های هم‌سطح و غیرهمسطح و زیرگذرها، نصب بیلبوردهای شهری با همکاری ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تهیه بروشور و توزیع تبلیغات بین شهروندان در سطح شهر، بازارها و مکان‌هایی که در حیطه وظایف ما بوده، بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

سخنگوی شورای شهر قزوین اظهار کرد: خانه‌فرهنگ‌ها، فرهنگسرا، قرائت‌خانه و اماکن ورزشی تحت پوشش شهرداری و دهکده طبیعت نیز تا ۱۵ اسفندماه همزمان با سراسر استان تعطیل است، همچنین شست‌وشو و ضدعفونی شبانگاهی داریم و هر شب کل ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضدعفونی می‌شود.

وی تأکید کرد: به‌منظور کاهش شیوع کرونا در قزوین شهروندان الزامی به استفاده از کارت بلیط ندارند و رانندگان وجه نقدی دریافت نمی‌کنند، این به معنای رایگان بودن نیست بلکه الزام استفاده از کارت شهروندی برداشته‌شده است.

قافله‌باشی بیان کرد: طبق آمار اتوبوسرانی شهروندانی که از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند از ۶۰ هزار نفر روزانه به ۱۵ هزار نفر کاهش داشته است، بااین‌وجود توصیه می‌شود شهروندان اگر کار ضروری ندارند در شهر تردد نداشته باشند، به‌واسطه اینکه ۱۵ هزار نفر ممکن است ناقل بیماری باشند.

وی اظهار کرد: در حوزه تاکسیرانی نیز بیش از ۱۳۰۰ بطری ضدعفونی شده و پک بهداشتی بین رانندگان تاکسی توزیع می‌شود، در پایانه آزادگان غرب قزوین نیز اتوبوس‌های بین‌شهری را ضدعفونی می‌کنند و اگر کسی دچار علائم بیماری باشد در مرکز بهداشت آزادگان موردبررسی قرار می‌دهند و ضمن اینکه تردد به قم ممنوع است.

سخنگوی شورای شهر قزوین بیان کرد: سرویس‌های بهداشتی عمومی به‌صورت ویژه دو بار ضدعفونی می‌شود و بازیگاه‌ها نیز ضدعفونی می‌شود، آرامستان نیز با همکاری بهداشت محیط آمادگی دارد که اگر اتفاقی افتاد خدمات مناسبی ارائه دهد.

وی عنوان کرد: اتفاقات شهری در این خصوص روزانه رصد می‌شود، برای حفظ سلامت کودکان کار نیز تجهیزاتی بین کودکان توزیع می‌کنیم ضمن اینکه مرکز توسعه خدمات اجتماعی که ۴۰ متکدی در آن مستقر هستند، ضدعفونی می‌شود.

کد خبر 488798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha