سازمان کنترل بیماری اتحادیه اروپا (EDEC) سطح خطر ویروس جدید کورونا را در کشورهای عضو از حد متوسط به حد بالا ارتقا داد.

EU

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ساوث‌ چاینا مورنینگ پست اورسولا ون در لین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۲ اسفند گفت: «EDEC امروز اعلام کرده است که سطح خطر برای افرادی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند از حد متوسط به بالا ارتقا یافته است. به عبارت دیگر انتشار ویروس ادامه دارد.»

شیوع ویروس کورونا در اروپا هنوز به شدت چین نرسیده است، اما چندین کشور عضو شیوع بیماری را گزارش کرده‌اند و اتحادیه اروپا در تلاش است پاسخ کشورها در این مورد را هماهنگ کند.

ایتالیا با ۱۶۹۴ مورد بیشترین موارد بیماری را در اتحادیه اروپا را داشته است.

استلا کیریاکیدس، کمیسیونر بهداشت اتحادیه اروپا گفت: «تا امروز صبح، ما ۲۱۰۰ مورد ثابت‌شده در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا داریم و ۳۸ نفر از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند.»

پرتغال روز دوشنبه نخستین مورد ثابت‌شده عفونت ویروس کورونا را در یک پزشک ۶۰ ساله از شهر پورتو در شمال این این کشور گزارش کرد.

به گفته مقامات بهداشتی پرتغال این مرد احتمال در جریان اقامتش در شمال ایتالیا آلوده شده و از روز یکشنبه در بیمارستان بستری است. حال عمومی او پایدار است.

مارتا تمیدو، وزیر بهداشت پرتغال گفت این کشور ممکن است وضعیتی شبیه به ایتالیا پیدا کند، اما این کشور برای چنین وضعیتی کاملا آماده است.

در همین حال، آزمایش ویروس کورونای یک وزیر منطقه‌ای لومباردی در شمال ایتالیا، منطقه‌ای در این کشور که بیشترین موارد عفونت ویروس کورونا را داشته است، مثبت شده است. آلساندرو ماتینزولی ۶۰ ساله که به عنوان کمیسیونر توسعه اقتصادی در منطقه لومباردی کار می‌کند، در بیانیه‌ای مثبت بودن آزمایشش را اعلام کرد. اکنون همه ۱۷ عضو دولت منطقه‌ای لومباردی از لحاظ ویروس کورونا آزمایش می‌شوند.

آتیلیو فونتانا رئیس دولت منطقه‌ای لومباردی هفته پیش پس از مثبت شدن آزمایش یکی از کارکنانش اعلام کرد خودش را قرنطینه کرد.

انستیتوی رسمی کنترل بیماری آلمان در برلین روز دوشنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده در این کشور به ۱۵۰ مورد رسیده است.

از طرف دیگر خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از وزارت بهداشت این کشور از مثبت شدن آزمایش یک شهروند روسی که از ایتالیا بازگشته بود، خبر داد.

مقامات روسیه می‌گویند سه شهروند دیگر این کشور که در یک کشتی گردشی در ژاپن به ویروس مبتلا شده بودند، در روسیه تحت درمان هستند. دو شهروند چینی دیگر مبتلا به ویروس نیز در بیمارستانی روسیه تحت درمان بودند، اما اکنون بهبود یافته‌اند.

در فرانسه نمایشگاه کتاب پاریس، بزرگترین رویداد صنعت نشر در این کشور با توجه به محدودیت گردهمایی افراد بیش از ۵۰۰۰ نفر در فضاهای دربسته لغو شد.

کمیسیونر اقتصاد اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که این بلوک برای به کار گرفتن همه اقدامات ممکن برای مقابله با تاثیر شیوع ویروس کوورنا در اقتصاد اروپا آماده است.

کد خبر 488724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha