سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا ویروس از طریق یک دانشجوی هم استانی که در قم تحصیل می‌کرد وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

کرونا ویروس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی بانشی در پاسخ به این سوال که استان کهگیلویه و بویراحمد چطور درگیر این ویروس شد، گفت: وضعیت این فرد مبتلا رو به بهبود است، این دانشجو هم اکنون تحت مراقبت و قرنطینه است و پس از گرفتن آزمایش و مشخص شدن جواب آن، ترخیص خواهدشد.

وی اظهارکرد: برای پیشگیری و مقابله با ورود کرونا و انتشار این ویروس در استان ورودهای استان توسط ۳ تیم پزشکی در حال غربال‌گری و کنترل مسافران ورودی به استان بخصوص از سمت استان‌های آلوده(تهران، قم و اصفهان) هستند که دنبال و پیگیر هستیم تا این تیم‌ها را به ۶ تیم برسانیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه این بیماری تا کی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه پیدا می کند، افزود: پیش بینی می‌شود که بیماری کرونا ویروس در بهترین حالت تا فروردین ماه و در بدترین حالت تا اردیبهشت و خرداد ماه در این استان ادامه پیدا کند.

بانشی در پاسخ به این سوال که راهکار اصلی برای کاهش ابتلا به بیماری کروناویروس چیست؟ تاکید کرد: مردم به مسافرت نروند، تردد غیرضروری در سطح شهرها و حتی روستاها نداشته باشند و در خانه بمانند و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند. مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون است.

وی با اشاره به احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق دستکش‌ها و ماسک‌های رها شده در فضای آزاد، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در زمان خارج کردن و دور انداختن آن‌ها تاکید و بیان کرد: مردم از رها کردن و انداختن ماسک، دستکش و دستمال شخصی استفاده شده خود در پیاده رو و معابر شهر خودداری کنند بنابراین در یک کیسه جداگانه و دربسته به درون سطل‌های زباله بیندازند تا باعث انتشار وسیع و گسترده ویروس کرونا در سطح شهر و استان نشود.

گفتنی است که دکتر پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ابتدای ورود بیماری به کشور تاکنون حدود ۵۰۰ بیمار به علت تب بالا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد حدود ۱۲۰ نفر بستری شدند و برخی از این بیماران بستری شده ترخیص و ۳۸ بیمار در بیمارستان شهید جلیل بستری شدند که تاکنون از ۴۰ مورد آزمایش ارسال شده به تهران نیز تنها یک مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش شد.

کد خبر 488624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha