بازار فروش دام بندرترکمن با وجود هشدار مسئولان برای رعایت موضوعات بهداشتی به دلیل شیوع کرونا، پس از وقفه‌ یک هفته‌ای بار دیگر فعالیت خود را با اعمال محدودیت‌های حداقلی آغاز کرد.

بازار دام بندر ترکمن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این بازار در ورودی جنوبی بندرترکمن امروز همانند دیگر دوشنبه‌های سال شاهد حضور دامداران و دلالان خرید و فروش گوسفند و گاو بود.

هر چند با حضور نیروی انتظامی جلوی ورود دست‌فروشان، اغذیه‌فروشان، کبابی‌ها و مردم به داخل محوطه این بازار گرفته می‌شود اما بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو در حاشیه و داخل محوطه و بیش از ۵۰۰ قصاب، آغل‌دار، دلال و راننده در جای جای این بازار حضور دارند.

تبادل کاغذی پول، استفاده از کارت‌خوان‌های مشترک، تجمع‌های چندین‌نفره برای قیمت‌گذاری و خرید دام، بی‌توجهی به ضدعفونی کردن افراد و خودروهای ورودی و خروجی از جمله موارد مغایر با توصیه‌های بهداشتی با بیماری کرونا است.

همچنین با وجود شیوع کرونا در اکثر نقاط کشور از جمله گلستان، بی‌توجهی به استفاده از اقلام پیشگیرانه ماننده ماسک و دستکش در این بازار مشهود است.  

هفته گذشته و با مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بندرترکمن، فعالیت بازار دام این شهرستان تعطیل شده بود.

میدان فروش دام بندرترکمن بیش از چند دهه سابقه فعالیت دارد و دوشنبه‌ها میزبان خیل زیادی از دامداران و فعالان این بخش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته گفت که از مجموع ۵۹۳ بیمار سندروم شدید تنفسی بستری شده در مراکز درمانی این استان ۱۳۵ نفر مشکوک به کرونا هستند.

عبدالرضا فاضل اظهار کرد: از همه بیماران مشکوک به کرونا در گلستان ویروس آزمایش گرفته شده که تاکنون ابتلای ۱۲ نفر قطعی اعلام شد و ۵ نفر فوت کردند.

 ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تاکنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

بر اساس اعلام کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته به ۹۷۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است؛ همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

ساختار ویروس‌های کرونا به گونه‌ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می‌دهد.

ایران پس از چین دارای بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا است.

کد خبر 488580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha