مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا میزان مشارکت مردم در مراکز اهدای خون استان کاهش یافته است که این روند اصلا به نفع بیماران و افراد بستری شده در بیمارستان‌ها نیست.

اهدای خون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی اکبری دهبالایی گفت: در روزهای پایانی سال انتظار ما همراهی بیشتر مردم فداکار و وفادار استان برای نجات جان بیماران نیازمند به خون است.

وی با اشاره به ترس و نگرانی مردم از شیوع بیماری کرونا از مراکز انتقال خون، گفت: شهروندان باید توجه کنند که نکات بهداشتی در مراکز اهدای خون به صورت کامل رعایت می‌شود و نباید هیچ گونه نگرانی بابت شیوع این بیماری در مراکز اهدای خون داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه  شاید یکی از دلایل کاهش اهدای خون در این ایام،  خروج کمتر مردم از منزل است، اضافه کرد: در این شرایط از خیران و نیکوکاران درخواست می‌کنیم بیماران را تنها نگذارند و با اهدای خون خود یاری‌گر کسانی باشند که در این شرایط برای زنده‌ماندن به فراورده‌های خونی نیاز دارند.

وی گفت: خواهشمندیم جهت اهدای خون با در دست داشتن کارت ملی از ساعت هشت صبح تا هشت شب به پایگاه قزوین و از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۳ به پایگاه تاکستان مراجعه کنند.

ویروس کرونا (کووید – ۱۹) که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه یازدهم اسفند به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

استان قزوین دارای ۲ پایگاه انتقال خون در شهرستان قزوین و تاکستان است.

کد خبر 488556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha