مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

مدیرکل استاندارد فارس گفت: بازرسی‌ها از مراکز عرضه کالا در ایام نوروز افزایش می‌یابد.

بازرسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی رهنما گفت: از پانزدهم اسفند ۹۸ نظارت‌های این اداره کل بر مراکز عرضه کالا افزایش می‌یابد و بازرسان استاندارد به‌صورت ویژه از تعویض‌روغنی‌ها و مراکز عرضه فیلترهای روغن و هوا ویژه خودرو، همچنین قنادی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان فارس بازرسی می‌کنند.

او افزود: لبنیات عرضه‌شده در فروشگاه‌ها به‌ویژه فروشگاه‌های بزرگ ازجمله شیر، دوغ و ماست باید شرایط نگهداری مناسبی داشته باشند و این محصولات علاوه بر تاریخ تولید و انقضا باید نشان استاندارد داشته باشند.

رهنما ادامه داد: آب‌معدنی‌ها نیز باید علاوه بر نشان استاندارد، نشانی دقیق محل تولید را بر روی محصول داشته باشند و در شرایط مناسب نگهداری شوند.

مدیرکل استاندارد فارس اظهار کرد: بازرسان این اداره کل همچنین نمایشگاه‌هایی را که با عنوان بهاره برگزار می‌شود کنترل می‌کنند تا کالاهایی که برای سلامت مردم مشکل ایجاد می‌کند، در این نمایشگاه‌ها عرضه نشود.

رهنما اظهار کرد: قنادی‌ها در تهیه شیرینی باید از شکر، روغن و آرد استاندارد استفاده کنند و برای عرضه شیرینی نیز از جعبه‌ای بهره گیرند که دارای نشان استاندارد باشد.

او ادامه داد: باید توجه داشت که نوشیدنی‌هایی که در معرض نور خورشید قرارگرفته‌اند حتی اگر دارای نشان استاندارد باشد برای سلامت مردم خطرساز است.

رهنما با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های موجود در پارک‌ها و شهربازی‌ها باید دارای پروانه استاندارد برای بهره‌برداری باشد، گفت: هم‌زمان با آغاز فصل گرما و با توجه به تعطیلی مدارس و افزایش مراجعه به شهربازی، بازرسی‌ها نیز از این اماکن تشدید می‌شود.

وی گفت: بازدیدها تابع زمان‌بندی مشخصی نیست، کارشناسان این اداره در زمان‌های مختلف شبانه‌روز، حتی روزهای تعطیل، از این اماکن بازدید دارند و اگر گزارشی واصل شود، بلافاصله پیگیری خواهد شد.

مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به این‌که استفاده از هرگونه وسیله بازی در هر نقطه از شهر یا روستا، باید با تأییدیه استاندارد باشد، گفت: اگر براثر استفاده از وسیله بازی غیراستاندارد، حادثه‌ای رخ داد، مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده صادرکننده مجوز و مالک وسیله بازی است.

رهنما به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در استان فارس توصیه کرد که اجازه نصب و بهره‌برداری از وسایل بازی را قبل از تأییدیه رسمی استاندارد، صادر نکنند.

کد خبر 488428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha