یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا درباره کمک به ایران برای مقابله با کرونا صرفا یک یاوه‌گویی سیاسی است»، گفت: اگر واقعا دونالد ترامپ دلسوزی برای ملت ایران دارد تحریم‌های ظالمانه را بردارد تا مردم دسترسی به داروهای مورد نیازشان را داشته باشند.

بروجردی

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ادعای اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کمک به ایران برای مقابله با کرونا گفت: همه دنیا شخصیت متناقض و متضاد ترامپ را در گفتار، رفتار و تصمیماتش دیده‌اند. او واقعیت را کتمان می‌کند و همه به این حقیقت پی برده‌اند.

وی با بیان این‌که «کرونا در بیشتر کشورهای دنیا شیوع پیدا کرده است»، ادامه داد: ایران به صورت شفاف با کرونا مقابله کرده و آمارها را اعلام می‌کند، اما در آمریکا تمامی بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌ها درباره‌ کرونا باید صرفا از طریق معاون دونالد ترامپ کنترل و تایید شود این یعنی مقامات آمریکایی، کرونا را کتمان کرده و آن‌گاه ادعای کمک به جمهوری اسلامی را دارند که در اوج شفافیت با کرونا مبارزه می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر  بکارگرفتن امکانات کشور و وجود عزم ملی برای مقابله با کرونا اظهار کرد: اظهارات ترامپ برای کمک به ایران صرفا یک یاوه‌گویی سیاسی بیش نیست، اگر دونالد ترامپ دلسوز ملت ایران است، ملت ما را تحریم نمی‌کرد و آنقدر بی‌شرفانه عمل نمی‌کرد که مردم دسترسی به داروهای مورد نیازشان را نداشته باشند. این‌ها همه نشان می‌دهند که صحبت‌های ترامپ فاقد هرگونه ارزشی است و نباید به آن اعتنایی کرد.

اخیرا دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در اظهاراتی غیرواقعی اعلام کرد که اگر ایران درخواست کمک کند آمریکا به ایران برای مقابله با کرونا کمک خواهد کرد.

کد خبر 488407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    ترامپ اگر راست می گوید برای کمک به مردم ایران همین امروز همه تحریم ها را لغو کند
    • IT ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      1 0
      کاش مساله فقط ترامپ بود، از ماست که بر ماست.
  • وطن پرست DE ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    با سلام لطفا این اپ تبلیغاتی زنگوله مشترک شدن را حذف کنید توضيح ادمين: همشهري آنلاين چنين چيزي ندارد.