دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: آزمایش کرونای ۱۱ فرد مشکوک دیگر نیز در استان منفی اعلام شده تا این استان تنها با یک مورد مثبت بهبود یافته، همچنان عاری از این بیماری باشد.

کرونا ویروس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رسول انتظارمهدی، دوشنبه ۱۲ اسفند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، نتیجه آزمایش ۲۳ فرد در آذربایجان‌غربی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده که از این تعداد، آزمایش تنها یک زن ۵۵ ساله مثبت اعلام شده‌است.  

وی اضافه کرد: در دور نخست اعلام نتیجه آزمایش‌ها، نتیجه ۱۱ فرد مشکوک و در دور دوم نیز نتیجه ۱۱ فرد مشکوک دیگر منفی اعلام شده‌بود.  

انتظارمهدی بیان کرد: بانوی ۵۵ ساله ارومیه‌ای نیز که آزمایش او، مثبت اعلام شده بود، روز ۸ اسفند از بیمارستان طالقانی ارومیه مرخص شد.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر نیز آزمایش تعدادی از افراد مشکوک در حال انجام است که به محض اعلام نتایج، اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.  

انتظارمهدی گفت: با وجود کم‌بودن تعداد افراد مبتلا در آذربایجان‌غربی، رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.  

شیوع ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند؛ این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.  

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علائمیچون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به پزشک احساس نکنند.  

طبق اعلام مسئولان ۳۹ نفر مشکوک به کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.  

کد خبر 488377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha