یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

در پی صدور بخشنامه اخیر ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی زندانیان به مناسبت اعیاد رجبیه و نوروز به زندانیان دارای تأمین مناسب تا ۱۵ فروردین‌ماه مرخصی اعطا شد.

زندان

به گزارش هشمهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این اقدام در استان هرمزگان به دستور رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان به‌منظور اتخاذ تمهیدات مناسب برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در ندامتگاه‌ها گرفته شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس یکشنبه ۱۱ اسفند دراین‌باره گفت:‌ در پی تأکیدات ریاست کل دادگستری استان هرمزگان، توجه ویژه‌ای به حفظ سلامتی زندانیان در ندامتگاه‌های استان شده و وضعیت زندانیان به‌صورت شبانه‌روز کنترل می‌شود.

مجتبی قهرمانی ادامه داد: در این راستا با اتخاذ تمهیدات مناسب، کمیته سلامت در تمامی زندان‌های استان تشکیل‌شده و اقدامات پیشگیرانه در رأس برنامه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی افزود: با توجه به این‌که ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور موارد مثبتی داشته است، خیلی از زندانیان نگران خانواده‌های خود بودند که همراهی مقامات قضایی برای رفع این نگرانی را در پی داشته است.

به گفته این مقام قضایی، در نخستین مرحله آن دسته از زندانیان که شرایط لازم را داشتند تا ۱۵ فروردین‌ماه به مرخصی اعزام شدند و سایر درخواست‌های مددجویان هم در حال بررسی است.

قهرمانی اضافه کرد: در راستای امنیت خاطر خانواده‌ها نیاز بود زندانیان به محل سکونتشان منتقل شوند و به همین دلیل به‌محض دریافت بخشنامه رئیس قوه قضائیه و دستور ریاست کل دادگستری استان هرمزگان، اقدامات لازم اتخاذ و زمینه اعزام زندانیان به مرخصی فراهم شد.

دادستان بندرعباس یادآور شد: مرخصی اعطایی به زندانیانی که قبلاً به مرخصی اعزام‌شده‌اند، زندانیان در حال مرخصی و زندانیان دارای اشتغال نیازی به ارائه درخواست مرخصی یا تمدید و مراجعه حضوری شخص زندانی و اعضای خانواده او ندارد و به‌صورت خودکار تمدیدشده است.

کد خبر 488274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha