مدیر «تالار هنر» اعلام کرد حساسیت روی این سالن تئاتری در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه جامعه هدف سالن کودکان و خانواده‌ها هستند، بسیار بیشتر از سالن های دیگر است.

تالار هنر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین مؤذن مدیر تالار هنر درباره شرایط این سالن نمایشی در وضعیت بحرانی پیش آمده توسط ویروس کرونا با توجه به اینکه مخاطبان آثار آن کودکان و خانواده‌ها هستند، گفت: برنامه‌های قبلی تالار هنر طبق پیش بینی انجام شده در حال اجرا بودند تا زمانی که مشکل شیوع ویروس کرونا پیش آمد. این مشکل هم برای جامعه هدف ما که کودکان و خانواده‌ها هستند و هم برای هنرمندانی که زحمت کشیده و زمان و هزینه برای تولید و اجرای اثر صرف کرده‌اند، پیش آمده است.

وی ادامه داد: ما برنامه ریزی اجراهای سال ۹۹ تالار هنر را هم انجام داده و جدول اجرایی سال آینده را هم بسته بودیم. با توجه به مشکل پیش آمده و طبق آخرین اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر تعطیلی سالن‌های تئاتر تا ۱۶ اسفند، در انتظار هستیم تا وضعیت تمدید یا لغو تعطیلی‌ها مشخص شود. اگر تعطیلی تمدید نشود با رعایت کامل اصول بهداشتی، اجراهای خود را از سر خواهیم گرفت. اگر هم تعطیلی تمدید شود، اجازه نخواهیم داد تا حق هنرمندان و گروه‌هایی که آثارشان در تالار هنر روی صحنه بود، تضییع شود.

مؤذن با بیان اینکه برای حل شرایط پیش آمده چاره اندیشی خواهد شد، اظهار کرد: اگر تعطیلی تمدید شود، با تعامل با کارگردان‌هایی که در سال ۹۹ نوبت اجرایی دارند برنامه ریزی خواهیم کرد تا ۲ اجرایی که در سال جاری در تالار هنر روی صحنه بودند و به دلیل شیوع کرونا اجراهای شان متوقف شد، در سال آینده به اجرای خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: ما در انتظار اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد درباره تمدید یا لغو تعطیلی‌ها برای تصمیم‌گیری هستیم و در هر صورت قطعا به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که گروه‌ها متضرر نشوند. البته باید به این مهم توجه کنیم که کوچکترین تغییری باعث تغییر کل برنامه‌های اجرا در سال ۹۹ می‌شود.

مدیر تالار هنر درباره این پرسش که اگر هم تعطیلی سالن‌ها تمدید نشود باز هم خانواده‌ها حاضر نخواهند بود فرزندانشان را در روزهای باقیمانده سال برای تماشای تئاتر به سالن بیاورند و با توجه به این موضوع آیا بهتر نیست اجراهای تالار هنر در روزهای باقیمانده سال جاری به طور کل متوقف و از فروردین ماه از سر گرفته شوند؟ تأکید کرد: این فرضیه‌ای که مطرح می‌کنید، فرضیه‌ای قوی است و می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. ما منتظریم تا وضعیت تمدید یا لغو تعطیلی مشخص شود. اگر فرض را بر این بگذاریم که وزارت ارشاد تعطیلی را لغو کند هم ما ریزش زیاد مخاطب خواهیم داشت.

مؤذن در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر تعطیلی تمدید نشود، باید از اداره کل هنرهای نمایشی برای تالار هنر یک اجازه خاص بگیریم تا در شرایط فعلی و با توجه به حساسیت دوچندانی که این سالن نمایشی به دلیل حضور کودکان و خانواده‌ها در آن دارد، روزهای باقیمانده سال ۹۸ را هم تعطیل کنیم. حتی موضوع ضدعفونی و موارد بهداشتی در تالار هنر برای از سرگیری اجراها در سال ۹۹ هم باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: گزینه محتمل این است که تالار هنر تا پایان سال تعطیل شود زیرا حساسیت روی تالار هنر دوچندان است ولی باید در انتظار باشیم تا اطلاعیه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شود و بر اساس آن تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 488256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha