معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز بر مقابله جدی با تفکیک‌کنندگان غیرمجاز زباله و پلمپ مراکز خطرساز برای سلامتی شهروندان در سطح شهر تبریز تاکید کرد.  

تفکیک زباله

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد رضا قربانیان تبریزی، در جلسه معاونان خدمات‌شهری مناطق دهگانه و مدیران به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، اشاره و اظهار کرد: مقابله جدی با تفکیک‌کنندگان غیرمجاز زباله که در برخی از نقاط داخل و پیرامون شهر فعال هستند، در دستورکار قرار دارد و با حکم مقامات ارشد قضایی استان این مکان‌ها پلمب می‌شوند.  

وی در ادامه جلسه از ورود مدعی العموم به موضوع تفکیک زباله و انباشت ضایعات و زباله در برخی مناطق اظهار کرد: مدعی العموم با لحاظ کردن خطرات جمع آوری غیربهداشتی ضایعات و زباله بر شیوع بیماری‌ها، به صورت جدی بر این مسأله نظارت دارد.  

وی گفت: تفکیک غیرمجاز زباله‌ها خطرات جدی برای سلامت شهروندان دارد، در راستای حفظ و صیانت از سلامت عموم شهروندان ماموران بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری نباید هیچگونه مماشاتی با تفکیک‌کنندگان و جمع‌آوری کنندگان ضایعات از زباله‌ها داشته باشند، چراکه این اقدام در وضعیت فعلی با سلامت شهروندان در ارتباط است.  

قربانیان تبریزی هرگونه مماشات با این موضوع را غیرقابل قبول دانست و اظهار کرد: انتظار داریم که کمیسیون‌های بند ۲۰ ماده ۵۵ با برخورد قاطعانه با این نوع مراکز و همچنین حفظ بهداشت و سلامت شهر و شهروندان به وظایف قانونی خود عمل کنند.  

کد خبر 488106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha