سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

گروه ورزشی: 4 کشتی‌گیر تیم ملی کشتی آزاد ایران عازم کشور سوئیس شدند.

تا در شهر مارتینتی این کشور با شرکت در مسابقات بین‌المللی مارتینتی که با نام رئیس فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) برگزار می‌شود، با رقبای جهانی خود دست و پنجه نرم کنند.

عباس دباغی در وزن 55 کیلوگرم، مراد محمدی در 60 کیلوگرم، مهدی تقوی در 66 کیلوگرم و علی‌اصغر بذری در 74 کیلوگرم، 4 کشتی‌گیر مازندرانی حاضر در اردوی تیم ملی بودند که برای شرکت در تورنمنت گزینشی سوئیس مورد توجه مربیان و کمیته فنی تیم ملی قرار گرفتند. با توجه به ناکامی کشتی‌گیرانی نظیر تقی داداشی، حمید محمدنژاد و میثم مصطفی جوکار در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که  نتوانستند در اوزان 55، 66 و 74 کیلوگرم سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2008 پکن را به دست آورند، در این مرحله دباغی، تقوی و بذری جانشین آنها در تیم‌ملی شده‌اند.

 دباغی و تقوی تجربه حضور در پیکارهای جهانی جوانان را دارند اما در رده بزرگسالان تاکنون به توفیق چندانی دست نیافته‌اند و به همین دلیل به نظر می‌رسد در سوئیس راه دشواری برای کسب سهمیه در پیش دارند.

در این میان به‌نظر می‌رسد وضعیت مراد محمدی و علی‌اصغر بذری، دیگر نمایندگان ما در اوزان 60 و 74 کیلوگرم کمی‌آسان‌تر باشد. مراد محمدی دارنده مدال طلای جهان است و بذری هم به نشان نقره دست یافته است. هرچند این دو کشتی‌گیر بعد از بازی‌های آسیایی 2006 دوحه تا به امروز نتوانسته‌اند در مسابقات مختلف به توفیق چندانی برسند.

خبرهای رسیده از محل برگزاری این مسابقات، حاکی از آن است که با توجه به گزینشی بودن رقابت‌های جام مارتینتی، بسیاری از بزرگان کشتی جهان از جمله بارزاکوف و ولیکوف بلغاری، کوئینتانای کوبایی و مایک زادیک آمریکایی که تاکنون نتوانسته‌اند در مسابقات مختلف صاحب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک شوند، خود را به این کشور رسانده‌اند و مترصد رسیدن به این هدف  هستند که این خود می‌تواند مانع بزرگی برای رسیدن به افزایش سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک باشد. تیم ایران تاکنون در اوزان 84، 96 و 120 کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شده است.

کد خبر 48806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز