دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انجمن موسیقی ایران نخستین کنسرت‌های رسمی سال 87 را به صحنه خواهد برد

انجمن موسیقی ایران با برگزاری کنسرت ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی و کنسرت ارکستر زهی پارسیان به رهبری منوچهر صهبایی، نخستین کنسرت‌های رسمی سال 87 را به صحنه خواهد برد.
یکی از دست اندرکاران انجمن موسیقی ایران در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: سال گذشته نیز این انجمن موسیقی بود که نخستین برنامه موسیقی سال را به صحنه برد اما در آن برنامه ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی اجرای برنامه داشت و امسال این گروه زهی پارسیان است که به رهبری آقای صهبایی اولین برنامه زنده موسیقی را در تالار وحدت به صحنه خواهد برد.

 ارکستر ملی  در روزهای 4 تا 6 اردیبهشت قطعاتی از ساخته‌های فخرالدینی از جمله سوئیت آفرینش و قطعاتی از آثار آهنگسازانی چون شهرام توکلی، علی‌اکبر قربانی، مازیار حیدری و.... را اجرا خواهند کرد.

از سوی دیگر منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران در گفت وگو با همشهری‌آنلاین با اشاره به اجرای گروه پارسیان گفت: در این برنامه علاوه بر اجرای قعطه‌ای از علیرضا مشایخی، برخی از آثار آهنگسازان کلاسیک چون موتسارت هم با گروه 22 نفره پارسیان و همراهی پیانوی آقای میناسکانیان اجرا خواهد شد.

وی درباره کیفیت کار نوازندگان این گروه گفت: با توجه به این که این گروه مدت زمان زیادی نیست که فعال شده است (5 سال) اما من فکر نمی‌کردم که گروهی چنین حرفه‌ای و با قابلیت‌های بالا در ایران وجود داشته باشند.

به گفته صهبایی این کنسرت که در روزهای 30 و 31 فروردین  به مناسبت پنجمین سال فعالیت این گروه برگزار می‌شود.
وی ابزار امیدواری کرد ارکستر سمفونیک تهران را به سمتی سوق دهد که بازوی مشورتی محکم و مددرسانی قابل اتکا برای گروه‌های جوان و پراشتیاقی باشد که در زمینه موسیقی کلاسیک فعالیت می‌کنند.

گروه پارسیان فعالیت رسمی خود را با 9 نوازنده از سال 1382 آغاز کرد، در حالی که جمعی از نوازندگان این گروه پیش از این  در آنسامبل‌های مختلفی همچون ارکستر مجلسی نیاوران و ارکستر مجلسی تهران همکاری داشته‌اند. این گروه در طول فعالیت 5 ساله‌ی خود آثار بسیاری از آهنگسازان برجسته ایران و جهان به اجرا درآورده که در کنار اجرای رپرتوار آثار کلاسیک اجرای آثاری همچون «نی‌نوا» اثر «حسین علیزاده»، «شوشتری» اثر «حسین دهلوی» و قطعاتی از «محمدتقی مسعودیه»، «مهران روحانی»، «فرید عمران» و دیگر آهنگسازان ایرانی جلب توجه می‌کند.

گروه پارسیان در پاییز و زمستان 1386 با هدف گسترش فعالیت‌های خود اقدام به جذب نوازنده و سازماندهی فرآیند کاری خود کرد و طی آن در کنار ایجاد هیات مدیره ارکستر، 13 نوازنده جدید را به گروه اضافه کرد تا از این پس در کنار اجرای آثار مجلسی کنسرت‌هایی را با ارکستر زهی برگزار کند.

کد خبر 48802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز