روزنامه عرب زبان رای الیوم به فشار حداکثری ترامپ و شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره کرد.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، روزنامه عرب زبان رای الیوم در گزارشی با اشاره به نتیجه انتخابات مجلس یازدهم به این موضوع پرداخته که آیا سیاست فشار حداکثری امریکا منجر به تغییر رفتار ایران شده است؟

در بخشی از این مطلب آمده است: جریان اصولگرا و شخصیت‌ها و نمادهای آن، همواره انتقادات سختی را متوجه سیاست روحانی در قبال ترامپ کرده و اعلام کرده‌اند که نرمش روحانی در برابر ترامپ و تأکید مستمر او بر ضرورت حل مشکلات با مذاکره، باعث شد تا رئیس جمهور امریکا به اعمال تحریم‌ها ادامه داده و فشارها را بیشتر کند.

نویسنده افزوده: مبالغه نکرده‌ام اگر بگویم ترامپ و سیاست دولت او علیه ایران، نقش اصلی را در شکست جریان اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایفا کرد؛ چرا که این جریان، حامی اصلی دولت روحانی بود و احتمالًا پس از آغاز به کار مجلس جدید، سیاست ایران در قبال توافق هسته‌ای به شکل اساسی تغییر می‌کند و بعید نیست که مجلس بعدی از روحانی بخواهد به طور کلی از توافق هسته‌ای خارج شود. در این شرایط، آیا می‌توان گفت فشارهای امریکا رفتار ایران را به شکلی که ترامپ می‌خواست تغییر داده است یا اینکه رفتار ایران کاملاً با خواست ترامپ در تعارض است؟! ترامپ چهار مسأله را در مورد ایران مد نظر داشت: توافق هسته‌ای، توان موشکی، نفوذ ایران در منطقه و موضع آن در مورد اسرائیل. شکی نیست که پیروزی جریان اصولگرا در انتخابات اخیر در ایران، نه تنها تأثیر مستقیمی بر توافق هسته‌ای می‌گذارد، بلکه بر دیگر موارد مذکور نیز اثر گذارد. بنابراین، بعید نیست که مجلس جدید تصمیم به ارائه حمایت بیشتر از احزاب و قوای دوست ایران در منطقه بویژه فلسطین، بگیرد.

کد خبر 487982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha