دولت فرانسه روز شنبه ۱۰ اسفند اعلام کرد به خاطر شیوع ویروس کورونا در این کشور گردهمایی‌های عمومی با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر را در این کشور ممنوع ‌می‌کند.

French health minister

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه خطاب به روزنامه‌نگاران گفت: «همه گردهمایی‌های عمومی شامل بیش از ۵۰۰۰ نفر در فضاهای دربسته به طور موقت در سراسر فرانسه ممنوع می‌شوند. 

او همچنین اعلام کرد که شمار موارد ثابت‌شده عفونت با ویروس کورونا در فرانسه به ۷۳ مورد افزایش یافته است و اما مرگ جدیدی تا به حال رخ نداده است.

فرانسه قبلا دو مورد مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ را در این کشور گزارش  کرده بود.

وزیر بهداشت فرانسه روز جمعه هم از شهروندان این کشور خواسته بود به عنوان بخشی از اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس‌ جدید کورونا از دست دادن خودداری کنند. وران روز جمعه گفت: «ما در مرحله دوم انتشار بیماری هستیم. به این معنا که ویروس در سراسر کشور در حال گردش است و ما باید انتشار آن را متوقف کنیم.برای مدتی شاید بهتر باشد که مردم با هم دست ندهند.»

وزارت بهداشت فرانسه همچنین دستورالعملی را برای کاهش خطر آلودگی مردم به ویروس کورونا اعلام کرد- از جمله شستن مرتب دست‌ها، عطسه و سرفه کردن درون آرنج و استفاده از دستمال‌های یکبار مصرف.

کد خبر 487914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha