مدیرکل انتقال خون فارس اعلام کرد: ذخایر اهدای خون فارس با توجه به شرایط خاص پیش‌آمده و دستورالعمل‌های موجود، به‌شدت کاهش‌یافته است و نیاز مبرم به تمام گروه‌های خونی وجود دارد.

انتقال خون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، مسعود ترابی شنبه ۱۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از عموم هم استانی‌ها و به‌ویژه شهروندان شیراز دعوت می‌شود که به‌منظور اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند؛ در غیر این صورت با اتمام ذخایر خون، جان بیماران در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

وی ابراز داشت: پیرو دستورالعمل‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در انتقال خون فارس، همه تدابیر بهداشتی لازم پیش‌بینی‌شده و به اجرا گذاشته‌شده است؛ به‌گونه‌ای که بدون هیچ‌گونه تجمع و معطلی و در اسرع وقت فرایند خون‌گیری صورت می‌پذیرد.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس ابراز داشت: اهداکننده قبل از اهدای خون تحت معاینه دقیق قرار می‌گیرد و تمام برگ خریدهای خطر احتمالی که ممکن است در وی وجود داشته باشد، بررسی می‌شود.

ترابی افزود: درعین‌حال به اهداکننده نیز تذکر داده می‌شود در صورت بروز هر نوع علائم بیماری پس از اهدا، موارد را حتماً به سازمان انتقال خون اعلام کنند تا خون فرد از چرخه مصرف خارج شود.

وی با تأکید بر این‌که اعلام بروز احتمالی بیماری بعد از اهدای خون، به اهداکننده تذکر داده می‌شود، گفت: البته این موضوع به‌هیچ‌وجه به معنای درگیر شدن اهداکننده به ویروس کرونا به دلیل اهدای خون نیست.

مدیرکل انتقال خون فارس بیان داشت: بار دیگر بر کمبود شدید ذخایر خون در استان فارس تأکید می‌شود و اطمینان خاطر داده می‌شود که اهدای خون در مراکز تحت پوشش این سازمان در شرایط کاملاً استریل و استاندارد انجام می‌گیرد و هیچ‌گونه خطری برای اهداکنندگان ازنظر سرایت ویروس کرونا ندارد.

اکیپ سیار برای گرفتن خون می‌فرستیم

ترابی ابراز داشت: چنانچه کارکنان ادارات، کارخانه‌ها و نیروهای مسلح قادر به حضور در مراکز انتقال خون نباشند، می‌توانند با هماهنگی با واحد سیار گروه‌های خون‌گیری انتقال خون به شماره ۰۹۱۷۷۱۳۶۳۵۱ اکیپ سیار انتقال خون تقاضا کنند.

وی گفت: سه پایگاه ثابت در شهر شیراز شامل پایگاه‌های انتقال خون در میدان نمازی و خیابان قصردشت (آسیاب قوامی) همه‌روزه یکسره از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ و پایگاه ولیعصر در پارک ولیعصر صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ پذیرای اهداکنندگان است؛ همچنین در ایام تعطیل پایگاه قوامی قصردشت از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ به ارائه خدمات می‌پردازد.

افزون بر این، در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، لارستان، آباده و داراب نیز پایگاه‌های انتقال خون آماده دریافت خون از اهداکنندگان خواهد بود.

کد خبر 487886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha