مایکروسافت نیز همچون اپل به تازگی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا قادر نخواهد بود به درآمدزایی پیش‌بینی‌شده خود دست پیدا کند.

مایکروسافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مایکروسافت نیز همچون اپل به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که به علت شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین نمی تواند به درآمدزایی های مدنظر و پیش‌بینی شده خود در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی دست پیدا کند.

بعد از انتشار این خبر از سوی مایکروسافت، سهام این شرکت آمریکایی ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده اند بسیاری از شرکت‌های آمریکایی که در چین و بسیاری دیگر از نقاط شرق آسیا کارخانه‌های فعال داشتند، از بزرگ‌ترین قربانیان شیوع این ویروس خطرناک به شمار می روند.

این شرکت اعلام کرده که خط تولید رایانه و تبلت‌های سرفیس مایکروسافت به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در چین قرار گرفته و بدین ترتیب نمی‌تواند به درآمدزایی و سودآوری‌های برآورده شده خود دست پیدا کند. این بخش همچنین لایسنس سیستم عامل ویندوز را به تولیدکنندگان چینی رایانه های شخصی اعطا کرده و به فروش می رساند.

به عبارتی دیگر این بخش از شرکت مایکروسافت ۳۵ درصد از درآمدزایی کل این غول تکنولوژی را تامین می‌کند که با این حساب به نظر می‌رسد ضرر و زیان‌های مالی بسیار گسترده‌ای در انتظار آن باشد.

برخی از گزارش‌های منتشرشده در وب‌سایت بیزینس اینسایدر حاکی از آن است که زنجیره تامین مایکروسافت احتمالا به ویتنام منتقل خواهد شد.

کد خبر 487726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha