مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر کاهش ساعات کاری ادارات در استان تهران امروز دهم اسفند ماه برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود. همچنین ساعات کاری ادارات در استان‌هایی چون یزد، آذربایجان غربی، خوزستان و... هم کاهش یافته است.

ادارات

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته در توئیتی از کاهش ساعات کاری ادارات در برخی از استان‌ها خبر داد. سخنگوی وزارت بهداشت با انتشار توییتی اعلام کرد: ساعات کاری ادارات با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و استانداران، دو ساعت کاهش پیدا می‌کند.

بر همین اساس استاندار تهران امروز، مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر کاهش ساعات کاری ادارات در استان تهران را برای اجرا به دستگاه های اجرایی استان تهران ابلاغ می کند.

بر اساس این گزارش ساعات کار ادارات در استان تهران طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ۲ ساعت کاهش خواهد یافت.

وضعیت ساعت کار سایر استان‌ها به شرح جدول زیر است. جزئیات ساعات کار نیز بلافاصله پس از جدول به صورت مشروح آمده است:

ردیف

تغییرات

جزئیات

1

تهران

ساعات کار ادارات در استان تهران طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ۲ ساعت کاهش خواهد یافت

2

یزد

ساعت پایانی فعالیت روزانه ادارات، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی استان، به استثنای بانک‌ها، دستگاه‌های خدماتی و مراکز بهداشتی و درمانی از شنبه دهم اسفندماه به مدت یک هفته ساعت ۱۲ تعیین می‌شود

3

مازندران

ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی استان مازندران تا پایان ھفته ۱۵ اسفند ماہ از ساعت ۳۰: ۷ تا ۱۲:۳۰ خواھد بود

4

آذربایجان‌غربی

ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی استان آذربایجان غربی شامل واحدهای اداری دستگاه‌های اجرایی، موسسات آموزش عالی و کادر اداری شهرداری‌ها از شنبه تا دوشنبه به مدت سه روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهدبود

5

خراسان شمالی

کارکنان اداری استان خراسان شمالی از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۳۰ در محل کار خود حضور خواهند یافت. این کاهش ساعات کاری، به جز دستگاه‌های خدمات رسان، شامل همه ادارات می‌شود

6

هرمزگان

 ساعات کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی، عمومی و بانک‌ها به غیر از واحدهای عملیاتی دستگاه‌های خدمات‌رسان استان هرمزگان تا پایان هفته جاری (پنجشنبه ۱۵ اسفند) از ساعت ۸صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر خواهد بود

7

خراسان جنوبی

ساعت کاری ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی به مدت یک هفته تمامی به مدت دو ساعت کاهش یافت

8

سمنان

سمنان ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی استان سمنان شامل واحدهای اداری دستگاه‌های اجرایی، موسسات آموزش عالی و کادر اداری شهرداری‌ها از فردا شنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ لغایت دوشنبه ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

9

خوزستان

به مدت یک هفته ساعت آغاز به کار ادارات و بانک‌ها در استان خوزستان ۱۰ صبح خواهد بود

10

گلستان

 از فردا یکشنبه ۱۱ اسفند تا پنجشنبه ۱۵ اسفند، ساعات کار ادارات استان گلستان صبح‌ها با دو ساعت تأخیر به‌جای ساعت ۷ از ساعت ۹ آغاز می‌شود

11

کرمانشاه

ساعات کاری دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه از دهم اسفند ماه و به مدت یک هفته از ساعت ٨ تا ١٢ و ساعت کار بانک‌ها از ساعت ٨ تا ١٣ است

12

اردبیل 

ساعات کاری ادارات استان اردبیل به غیر از مراکز امدادی و درمانی و خدمات عمومی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ از روز شنبه مورخه ۱۰ اسفند ۹۸ به مدت یک هفته خواهد بود

13

قزوین

دستگاه‌های اداری استان قزوین از دهم اسفند ماه کار خود را از ساعت ۸:۳۰ آغاز خواهند کرد

  • کاهش ساعت کاری ادارات دولتی استان یزد

طبق اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری و رعایت بیشتر اصول پیشگیرانه، ساعت پایانی فعالیت روزانه ادارات، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی استان، به استثنای بانک‌ها، دستگاه‌های خدماتی و مراکز بهداشتی و درمانی از شنبه دهم اسفندماه به مدت یک هفته ساعت ۱۲ تعیین می‌شود. 

همه ادارات استان یزد موظفند در این مدت، شرایط لازم برای دورکاری یا کاهش بیشتر ساعات کاری کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای را فراهم آورند.

همچنین به منظور تسهیل امور و کاهش تردد شهروندان به ادارت و نهادها، مدیران موظفند زمینه رسیدگی به امور ارباب رجوع به صورت غیر حضوری و یا تلفنی را بیش از پیش فراهم آورند.

  • کاهش ساعات کار اداری در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کاهش ساعات اداری، تعطیلی دانشگاه‌ها تا آخر هفته و مدارس تا ۳ روز دیگر در این استان خبر داد.

دکتر سیدعباس موسوی با اشاره به اینکه از شنبه ۱۰ اسفند ماه ساعات اداری در مازندران کاهش یافته، دانشگاه‌ها تا پایان هفته و مدارس تا سه روز تعطیل است، اظهار کرد: براساس مصوبه کار گروه ملی مبارزه با کرونا، کمیته استانی و دستور استاندار مازندران ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی استان تا پایان ھفته ۱۵ اسفند ماہ از ساعت ۳۰: ۷ تا ۱۲:۳۰ خواھد بود.

وی تصریح کرد: در این طرح بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی سطح استان مستثنی خواهند بود و کمافی السابق به فعالیت خود ادامه خواهند داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: این اقدام‌ صورت گرفته تا کارمندان ادارات کمتر در معرض خطر قرار بگیرند و امکان انتقال ویروس به حداقل برسد.

  • کم شدن ساعات کاری ادارات آذربایجان‌غربی

ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی آذربایجان‌غربی از، شنبه تا دوشنبه ۱۲ اسفند به پنج ساعت در روز کاهش یافت.

روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی مبارزه با کرونا و تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی شامل واحدهای اداری دستگاه‌های اجرایی، موسسات آموزش عالی و کادر اداری شهرداری‌ها از، شنبه تا دوشنبه به مدت سه روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهدبود. کم شدن ساعات کاری ادارات آذربایجان‌غربی

همچنین در این مدت مدارس، مهدهای کودک و مراکز آموزشی سطح استان طی این سه روز به طور کامل تعطیل اعلام شده‌است.

  • کاهش ۲ ساعته فعالیت ادارات خراسان شمالی

به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از تهدید سلامت مردم، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی خراسان شمالی از روز شنبه دهم اسفندماه، ۲ ساعت کاهش می‌یابد.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: بر اساس تصمیم کارگروه ویژه کنترل و مراقبت کرونا، با هدف حفظ سلامت شهروندان و کارکنان ادارات، از شنبه تا اطلاع بعدی، کارکنان اداری از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۳۰ در محل کار خود حضور خواهند یافت. این کاهش ساعات کاری، به جز دستگاه‌های خدمات رسان، شامل همه ادارات می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خراسان شمالی از نظر آلودگی به ویروس کرونا، همچنان جزو استان‌های پاک محسوب می‌شود و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام می‌کنند که تاکنون هیچ مورد مثبتی از این ویروس در استان مشاهده نشده است.

  • کاهش ساعت اداری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس تصمیم اخذ شده در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا به مدت یک هفته تمامی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تعطیل و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی با حضور اساتید در دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس تصمیم کشوری به مدت سه روز کلیه مقاطع تحصیلی استان به طبع کل کشور تعطیل خواهد بود. برای جلوگیری از عقب افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش سیما آموزش‌های از راه دور ارائه خواهد شد.

وی افزود: از شنبه دهم اسفند ماه به مدت یک هفته تمامی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تعطیل و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی با حضور اساتید در دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده همه مراکز فرهنگی از جمله سینماها و مراکز ورزشی، مسابقات و همایش‌هایی که در هفته آتی برنامه ریزی شده تعطیل و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

معتمدیان تصریح کرد: به دلیل تاکید بر عدم تردد به مراکز پرجمعیت برای مدیریت و مهار این ویروس و به علت اینکه هفته آینده بنا بر صحبت‌های وزیر بهداشت هفته سخت تری از نظر پیک بیماری خواهد بود، تدابیر باید سخت گیرانه تر باشد.

وی افزود: برهمین اساس تصمیم گرفتیم از شنبه دهم اسفند ماه به مدت یک هفته تمامی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به مدت دو ساعت زودتر تعطیل شوند.

  • کاهش ساعت کاری ادارات در استان سمنان

 سخنگوی استانداری سمنان گفت: ساعت کاری دستگاه های اجرایی استان سمنان از شنبه ۱۰ اسفند ماه تا دوشنبه ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ خواهد بود.حجت الله یحیائی  اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی مبارزه با کرونا و تصمیم ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی استان شامل واحدهای اداری دستگاه های اجرایی ، موسسات آموزش عالی و کادر اداری شهرداری ها از شنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ لغایت دوشنبه ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ خواهد بود.‌

سخنگوی استانداری سمنان اضافه کرد: کاهش ساعت کاری ادارات مربوط به موسسات خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و بانک ها نخواهد بود و فعالیت این مراکز بر اساس دستورالعمل مرکزی خود انجام خواهد شد.

همچنین تمام مدارس استان سمنان، مراکز پیش دبستانی، آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی در روزهای شنبـه، یک شنبه و دوشنبـه ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه ۹۸ تعطیل می باشند. کلاس های آموزشی و فوق برنامه کانون های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن ها و برنامه های تجمعی اردوگاه ها نیز برگزار نخواهد شد.

  • کاهش ساعت آغاز به کار ادارات در خوزستان

 براساس اعلام استاندار خوزستان، به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، ساعت آغاز به کار ادارات و بانک ها در استان در هفته پیش رو ۱۰ صبح خواهد بود.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: باتوجه به اینکه ویروس کرونا سرمادوست است و در سرما فعالیتش بیشتر می شود و در دمای ۲۵ درجه به بالا فعالیتش کم و در ۲۸ درجه به بالا به میزان قابل توجهی کم می شود، تصمیم گرفته شد از شنبه دهم اسفند ماه به مدت یک هفته ساعت آغاز به کار ادارات و بانک ها در استان ۱۰ صبح باشد تا شرایط در این ساعت به بعد، به نحوی باشد که امکان انتقال این ویروس به حداقل برسد.

 وی بیان کرد: فعلا این تصمیم برای هفته پیش رو است و سپس شرایط را رصد می کنیم و بعد از بررسی های علمی و کارشناسی که دانشگاه علوم پزشکی و اساتید این دانشگاه انجام دادند و تمهیداتی که اعلام کردند، در این زمینه تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد.

  • ساعت کار ادارات گلستان از فردا ۹ صبح شد

 استاندار گلستان گفت: از فردا تا پایان هفته جاری، ساعت کار ادارات گلستان از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هادی حق‌شناس صبح امروز در جلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: از فردا یکشنبه ۱۱ اسفند تا پنجشنبه ۱۵ اسفند، ساعات کار ادارات استان صبح‌ها با دو ساعت تأخیر به‌جای ساعت ۷ از ساعت ۹ آغاز می‌شود. وی افزود: این تغییر ساعت شامل دستگاه‌های خدمت‌رسان و بانک‌ها نمی‌شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: تصمیم‌گیری در خصوص ادامه داشتن این روند در بعد از این زمان، با ستاد مقابله با کرونا در استان خواهد بود. حق‌شناس همچنین گفت که زنان شاغل در دستگاهای اجرایی حتی در صورت نداشتن مرخصی، می توانند تا پایان سال به مرخصی بروند و مدیری حق مخالفت با مرخصی بانوان را ندارد.

  • ساعت کار ادارات کرمانشاه کاهش یافت

ساعت کار ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه به منظور مقابله با کرونا کاهش یافت. افشین کریمی معاون استانداری کرمانشاه گفت:با توجه به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا و بر اساس دستور استاندار، ساعات کاری ادارات استان تغییر کرد.

وی گفت: به موجب تصمیم ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا، ساعات کاری دستگاه های اجرایی استان از شنبه، دهم اسفند ماه و به مدت یک هفته از ساعت ٨ تا ١٢ و ساعت کار بانک‌ها از ساعت ٨ تا ١٣ است. 

کریمی افزود: ساعت کار دستگاه های خدمات رسان و مراکز بهداشتی درمانی طبق روال معمول خواهد بود. 

  • کاهش ساعات اداری در اردبیل 

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل از کاهش ساعات اداری در اردبیل از روز شنبه خبر داد.

 یعثوب نژادمحمد در جلسه ستاد استانی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در اردبیل اظهار کرد: طبق مصوبه این ستاد در راستای پیشگیری از شیوع کروناویروس در استان تصمیمات جدیدی در خصوص تعیین ساعات کاری ادارات و برخی اختیارات مدیران در کاهش تراکم نیروهای اداری در اتاق‌ها اتخاذ و برای اجرا به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

نژاد محمد افزود: ساعات کاری ادارات به غیر از مراکز امدادی و درمانی و خدمات عمومی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ از روز شنبه مورخه ۱۰ اسفند ۹۸ به مدت یک هفته خواهد بود. 

معاون استاندار تاکید کرد: تمامی واحدهای اداری در صورت داشتن ارباب رجوع موظف به پاسخگویی تا ساعت ۱۴:۳٠هستند.

  • ساعت کاری ادارات استان قزوین تغییر کرد

 معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با توجه به مصوبه کارگروه استانی مبارزه با کرونا، ساعت کاری ادارات در استان قزوین تغییر کرد. منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با توجه به مصوبه کارگروه استانی مبارزه با کرونا دستگاه‌های اداری استان قزوین از شنبه دهم اسفند ماه کار خود را از ساعت ۸:۳۰ آغاز خواهند کرد.

وی افزود: این طرح برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به مدت یک هفته اجرایی خواهد شد. بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، حبیبی عنوان کرد:  این مصوبه شامل کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و قضایی استان می‌شود. 

  • تغییر ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی هرمزگان درهفته جاری

استاندار هرمزگان گفت: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و با اعلام تفویض اختیار آن به استانداران، ساعات کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی، عمومی و بانک‌ها به غیر از واحدهای عملیاتی دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان هفته جاری (پنجشنبه ۱۵ اسفند) از ساعت ۸صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر خواهد بود. فریدون همتی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: تعدادی کارکنان مانند مادران دارای فرزند زیر ۶سال و افراد با سابقه بیماری های قلبی، تنفسی و مواردظ خطرآفرین بیماری می توانند به صورت دورکاری نسبت به ارائه خدمات به مردم با تشخیص مدیر اقدام کنند.

استاندار هرمزگان بیان کرد: ارایه خدمات به مردم توسط دستگاه‌ها و بر پیش‌بینی تمهیدات لازم در جهت بهداشت محیط اداری با توجه به تراکم حضور ارباب رجوع باید با حساسیت بیشتری در این روزها انجام شود.

وی افزود: تمامی مدیران دستگاههای اجرایی در حالت آماده‌باش خواهند بود و مردم با رعایت بهداشت فردی و همکاری با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در جهت کاهش و شکست این بیماری برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری تلاش کنند.

کد خبر 487700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انسیه انتظاری IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    1 0
    با سلام و ادب چون در اطلاعیه ها کلمه بانکها نیست در شرکت ما مورد قبول نیست . چون ما زیرمجموعه بانک هستیم خواهشا پیگیری نمائید استانهای مازندران- تهران-
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    1 0
    کلابایدشهرهاروقرنطینه اعلام کنندهرروزوضع داره بدترمی شه خیلی ازکارمندهاهم می تونن ازخانه به وسیله اینترنت کارکنندتجربه چین نشان داده که هرچقدر ازدحام ورفت وآمدکمترباشه گسترش بیماری کمترهست
  • محمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام پس اصفهان چراجزاسامی نیست؟
  • کرونا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    کلا باید بجای کاهش ساعات کاری تمام ادارات و نهادها تعطیل بشه تا رفت و آمد و بیرون رفتن از خونه کمتر بشه .
  • سیسخت IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    پس کهگیلویه وبویراحمد چی؟
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    کاهش ساعات اداری بیشتر از آنکه بر کنترل کرونا تأثیر داشته باشد، بر میزان کارآمدی دستگاههای اجرایی و وضعیت اقتصادی کشور آثار منفی جدی دارد! به نظر بنده این نحوه تصمیم گیری نشاندهنده ضعف کارشناسی جامع و تدبیر مناسب است و نتایج منفی آن خواست دشمنان است.
  • 1 IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    شرکت های خصوصی چی ؟ ما ها ادم نیستیم ؟ چرا فکری به حال ما ها نمیکنین ؟فقط ادارات دولتی؟
  • حسني IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    4 0
    آقا ادارات گفته ان حتما ابلاغ كتبي ميخواهد ولا ابلاغ ستاد درست نيست اين يعني چه؟
  • حمید باباپور IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    باسلام واحترام در استان آذربایجانشرقی کاهش ساعت کاری در قسمت اداری شهرداریها اجرا نمیشه مگه قسمت اداری شهرداریها ( نه قسمت عملیاتی و خدماتی ) با سایر ادارات چه فرقی میکنه که کاهش ساعت کاری شاملش نمیشه
  • مهدی IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    سلام.متاسفانه مدیرعاما شرکت شهاب خودرو ساعت تعطیلی شرکت رو 1 اعلام کرده بااین روش که ساعت 1 سرویس عمومی نداریم کارگران با وسایل نقلیه عمومی به خانه برگردند ازطرفی به سرویسها دستور داده ساعت 5 بعد ظهر بیان شرکت برای سرویس دهی