رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۱۶ میلیون عدد انواع تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده و دستگیری ۷۱ محتکر خبر داد.

سردار مقيمي رئيس پليس آگاهي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی امروز (شنبه ۱۰ اسفند) اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی، همزمان با شیوع و بروز علائم اولیه ویروس کرونا چندین ابلاغیه مبنی بر شناسایی و برخورد با محتکران کالا با اولویت ماسک های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به پلیس های امنیت اقتصادی سراسر کشور اعلام و به دنبال آن "طرح سراسری مقابله با احتکارکنندگان تجهیزات بهداشتی" در کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح از روز جمعه دوم اسفند ماه آغاز شده و کنترل شیوع کرونا ویروس در سراسر کشور ادامه دارد، گفت: در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع طی یک هفته گذشته، ۱۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۱۷ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۶ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۶۷۳ عدد انواع ماسک، ۹ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش های بهداشتی (لاتکس) و ۲۴۷ هزار و ۸۴۴ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام کشف شده در دست بررسی است، افزود: با دستور قضائی، انبارهای مذکور پلمب و اقلام کشف شده برای بررسی بیشتر تحویل نمایندگان مراجع ذی ربط شد.

سردار مقیمی با اشاره به این که در این رابطه ۷۱ نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند از شهروندان خواست به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و ... موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 487695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha