دادستان خرم‌دره گفت: با منتشرکنندگان شایعات بی‌اساس درباره بیماری کرونا در شهرستان خرم‌دره برخورد قانونی خواهد شد.  

كرونا كيت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی اصفهانی گفت: با توجه به ورود ویروس کرونا به داخل مرزهای کشورمان، بازار شایعات و مطالب غیرواقع در مورد تعداد مبتلایان به این ویروس و فوت‌شدگان در ایران و به طور کلی ایجاد حساسیت و نگرانی کاذب در ارتباط با شرایط موجود، در فضای مجازی داغ شده است.  

وی تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برخی از این شایعات، عامدانه و با اهداف و اغراض مشخص در فضای‌مجازی منتشر می‌شود و هدفی جز تشویش اذهان‌عمومی ندارد.  

اصفهانی افزود: برای در امان ماندن از سیل شایعات، از مردم درخواست می‌شود اطلاعات لازم را فقط از مراجع قانونی و رسمی متولی وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌های استانی و شهرستانی آن اخذ کنند تا اطلاعات صحیحی از این بیماری و راه‌های مقابله با آن داشته باشند.  

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌دره ادامه داد: برای آثار منفی انتشار اخبار و شایعات بی‌پایه و اساس در این مورد بر عموم افراد جامعه، با افرادی که نسبت به انتشار یا انتقال اخبار کذب از منابع غیرمعتبر که منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود، اقدام کنند، طبق ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵، برخورد قانونی معمول خواهد شد.

کد خبر 487652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha