دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نویسنده بخشی از راهنمای سفر به کلمبیای موسسه لونلی پلنت اعتراف کرد که هیچ‌گاه به این کشور سفر نکرده و اطلاعاتش را در شهر سانفرانسیسکو آمریکا جمع‌آوری کرده است.

توماس کونستام، نویسنده‌ای است که در کتاب راهنمای سفر به کلمبیا مشارکت داشت، کتابی با نام "آیا نویسندگان راهنما‌های سفر باید به جهنم بروند؟" منتشر کرد و در آن شرح چگونگی سفرش به آمریکای جنوبی را نوشت.

او نوشت که موسسه لونلی پلنت پول کافی به او نداده بود و در نتیجه او به کلمبیا نرفت و بخش‌های مربوط به کلمبیا را در شهر سانفرانسیسکو آمریکا نوشت.

او به روزنامه ساندی تلگراف گفت: «اطلاعات مربوط به کلمبیا را از یکی از دوستان کلمبیایی‌ام و کنسولگری این کشور گرفتم.»

اطلاعاتی که او در سفرش به آمریکای جنوبی در اختیار لونلی پلنت گذاشت به غیر از کتاب کلمبیا در کتاب برزیل و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی هم استفاده شده است.

با این حال سخنگوی موسسه لونلی پلنت به بی.بی.سی گفت که این کتاب‌ها معتبر هستند و اطلاعات اشتباهی در آنها وجود ندارد.

Lonely Planet

موسسه لونلی پلنت ناشر مهمترین کتاب‌های راهنمای گردشگران جهان است که از آن‌ها به عنوان کتاب مقدس گردشگران یاد می‌شود.

این موسسه برای کشورهای مختلف جهان کتاب‌های راهنمای سفر منتشر می‌کند. برای تهیه هر یک از این کتاب‌ها چند نفر را به مناطق مختلف یک کشور می‌فرستد تا از جزئیات رستوران‌ها، مراکز اقامتی، دیدنی‌ها و مراکز تفریحی آن کشور گزارش تهیه کنند.

دقت و صحت اطلاعات این کتاب‌ها در طول سال‌ها سبب شده تا اغلب گردشگران دنیا بدون این راهنماهای سفر از خانه‌شان تکان نخورند.

75 درصد از سهام موسسه لونلی پلنت در اختیار بی.بی.سی است. این موسسه کتاب راهنمای سفری هم درباره ایران دارد.

کد خبر 48758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز