طرح فرستادن ۱۰۰ هزار اردک از چین به پاکستان برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها به دلیل عملیاتی و کاربردی نبودن انجام نمی‌شود.

هجوم ملخ‌ها به پاكستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، خبر ارسال ۱۰۰ هزار اردک از استان ژجیانگ چین به پاکستان برای مبارزه با بدترین بحران هجوم ملخ در دو دهه اخیر روز پنجشنبه ۵۲۰ میلیون بار در شبکه اجتماعی ویبو در چین دیده شد و کاربران هزاران کامنت برای آن نوشتند. همین هم برخی رسانه‌ها را به اشتباه انداخت که این برنامه قرار است در آینده نزدیک اجرا شود.

دولت چین حدود دو دهه پیش برنامه‌ای مشابه برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها به استان زینجیانگ اجرا کرد و ارسال هزاران اردک به منطقه شمال غربی چین بسیار موفقیت‌آمیز بود اما به نظر می‌رسد فرستادن ۱۰۰ هزار اردک به پاکستان نتیجه مورد انتظار را نداشته باشد. این گزاره‌ای است که استاد دانشگاه کشاورزی چین بر آن تاکید می‌کند؛ حتی اگر همه بدانند یک اردک می‌تواند هر روز بیش از ۲۰۰ ملخ بخورد و بهتر از بسیاری از آفت‌کش‌ها عمل کند.

دکتر ژانگ لانگ که همراه یک گروه ارزیابی بحران از چین به پاکستان سفر کرده، به خبرنگاران گفت: «وجود آب در زندگی اردک‌ها نقش حیاتی دارد اما در مناطق بیابانی پاکستان هوا بسیار گرم است. توصیه و پیشنهاد من برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم استفاده از آفت‌کش‌های طبیعی یا شیمیایی است.» ایده اعزام اردک‌های ملخ‌خوار بین مردم هر دو کشور چین و پاکستان بسیار هوادار پیدا کرده است.

ملخ‌ها پیش‌تر به کشورهای شرق آفریقا و هند هجوم برده و خسارت‌های فراوان برجا گذاشته‌اند. ملخ‌های مهاجم می‌توانند به یاری باد ۱۵۰ کیلومتر در روز پشت سر بگذارند و به اندازه ۳۵ هزار آدم غذا بخورند.

کد خبر 487559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha