پارسایی با بیان اینکه آماری که در حال حاضر داده می‌شود با توجه به جامعه آماری و از لحاظ درصد شیوع و کشندگی واقعی به نظر نمی‌رسد گفت: مسئولان ما حتی به صورت نمادین این مسئله را رعایت نمی‌کنند در جلسات دولت می‌بینیم بسیار راحت در کنار هم می‌نشینند درصورتی که شاید اعضای هیات دولت مشکوک به ابتلا باشند،

پارسايي

به گزارش همشهری آنلاین، بهرام پارسایی عضو کمیسون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که امروز باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد هستیم وسایل پیشگیری با این بیماری نایاب شده است و مردم در نگرانی و استرس به سر می‌برند، گفت:قبل از آن‌که به حوزه انتخابیه خود بازگردم در تهران به هر داروخانه‌ای از شمال شهر تا جنوب شهر رفتم ابتدایی‌ترین مواد لازم برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را نداشتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه تنها یک داروخانه در یک منطقه خاص بلکه همه داروخانه‌ها؛ ژل‌های استریل‌کننده دست، الکل، ماسک و حتی دستکش نداشتند.

وی با بیان این‌که در مناطق مختلف تهران به دنبال وسایل ضدعفونی کننده و پیشگیری از کرونا رفتم و چیزی پیدا نکردم، عنوان کرد: جالب است نه تنها رایگان بلکه با دادن هزینه هم نمی‌شود وسایل پیگشیری از کرونا تهیه کرد و باید بگویم حتی با چند برابر قیمت هم موجود نبود!

پارسایی افزود: به شیراز آمدم، اینجا هم همین وضعیت است یعنی در شیراز هم به عنوان شهری که در آن بیماری کرونا پیدا شده است وسایل ابتدایی برای اینکه مردم از خودشان مراقبت کنند تا از شیوع بیشتر جلوگیری کنند، موجود نیست!

وی ادامه داد: برخی از داروخانه‌ها تا چه حدی نمی‌دانم حرف‌شان صحت دارد ، بیان می‌کنند که به آنها گفته شده اگر بخواهید وسایل پیشگیری را برای‌تان آزاد خواهیم آورد!

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای، اسلامی تاکید کرد: سودجویی و منفعت‌طلبی در بازار کاملا مشهود است و این نشان‌دهنده بی‌تدبیری و سوءمدیریت است. امروز اگر مدیریت درست انجام شود می‌توان این اتفاقات را جمع کرد.

وی با اشاره  به اینکه تولیدکنندگان باید رصد شوند تا در این شرایط باری را از روی دوش مردم بردارند، اظهار کرد: در کل کشور کارخانه‌هایی که این وسایل را تهیه می‌کنند بسیار گسترده نیستند که نتوان کنترشان کرد، یعنی از صفر تا صد را می‌شود از طریق وزارت صنعت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تعزیزات رصد و  مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان بیایند بگویند که دلال‌ها فلان کار را انجام می‌دهند فرار رو به جلو است، گفت: مسئولان باید پاسخگو باشند و بتوانند شرایط و موضوع را مدیریت کنند آن هم موضوعی که با جان مردم سر و کار دارد.

پارسایی تاکید کرد: دغدغه کنترل شرایط وجود دارد و از مسئولان باید خواست تا هرچه زودتر شرایط را کنترل کنند، زیرا سلامتی و جان مردم بر عهده این افراد بوده و این سوءمدیریت بازی با جان افراد جامعه است.

وی درباره این که وزیر بهداشت گفته است فروش ماسک ممنوع است و توزیع آن بر عهده  خانه‌های بهداشت، است: عرضه ماسک که نباید به خانه بهداشت محدود شود، مگر در یک شهر چند خانه بهداشت داریم که مردم بتوانند به آن مراجعه کنند، در ثانی این کار باعث تجمع می‌شود و شیوع را بیشتر می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: همان داروخانه‌ها که گستردگی بیشتری دارند حتی اگر می‌خواهند ماسک را رایگان هم در اختیار مردم قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هنگامی که ماسک برای فروش وجود ندارد چگونه می‌توان ادعا کرد که رایگانش وجود دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها یک سازمان  و یا نهاد مسئول رسیدگی نیست و همه باید تلاش کنند، گفت: چنین موضوعی شوخی‌بردار نیست و تنها بسته به وزارت بهداشت هم نیست، وزارت صنعت که تولیدکنندگان تحت مدیریتش هستند، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و سازمان تعزیزات زیر مجموعه‌اش هستند و این موضوع پیچیدگی ندارد.

وی تاکید کرد: مدیریت پیشگیری از شیوع کرونا پیچیدگی ندارد زیرا تعداد تولیدکنندگان آنقدر زیاد نیست که نشود آن را مدیریت کرد. این موضوع بسیار جدی است و نباید راحت گرفت.

پارسایی گفت: همین که مردم به داروخانه‌ها بروند و مشاهده کنند هیچ کدام از اقلام پیشگیری وجود ندارد خودش باعث اضطراب جدی و نگرانی می‌شود.

وی افزود: توصیه جدی این است که مسئولان و دولت به هر شکلی که می‌شود به آن رسیدگی کند، اینکه آیا گزارش واقعی به گوش دولت می‌رسد یا نمی‌رسد من نمی‌دانم؛ اما اگر به گوش‌شان می‌رسد که وای به حال این مدیریت اگر هم گزارش واقعی نمی‌رسد پس وای به حال آن اطلاع‌رسانی که به آن استناد می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبارزه با کرونا به هیچ عنوان سیاسی نیست، نباید این موضوع را سیاسی کرد، نباید سعی کنند به جای پاسخگویی توپ را در زمین این و آن بیندازند، باید به هر روش ممکن سلامتی مردم را تضمین کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش و تهیه وسایل پیگشیری باید تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: امروز بحث تعطیلی مراکز آموزشی مطرح است و باید تصمیم درست گرفته شود.

پارسایی با ارشاره به رفتار تصمیم‌گیران در خصوص کنترل و درمان بیماری کرونا، گفت: با توجه به سیاست‌هایی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم بیشتر پیگیری‌ها به جلسات و صحبت‌های متناقض ختم می‌شود که این بسیار باعث تعجب و نگرانی است.

وی تاکید کرد: شاید در مابقی مسائل اعتماد عمومی را سرد می‌کردند اما با سیاست‌های غلط نه تنها باعث سلب اعتماد عمومی می‌شوند بلکه سلامت عمومی هم تهدید می‌شود. 

این نماینده  مجلس درخصوص آمارهای مبتلایان و متوفیان بیماری کرونا گفت: آماری که در حال حاضر داده می‌شود با توجه به جامعه آماری و از لحاظ درصد شیوع و کشندگی واقعی به نظر نمی‌رسد؛ یعنی طبق میانگین کشور چین این بیماری دو درصد کشندگی دارد و امروز آمار کشته‌شدگان با آمار مبتلایان ضد و نقیض است و همخوانی ندارد.

وی گفت: هنگامی که مردم از طریق صداوسیما مشاهده می‌کنند رئیس‌جمهور و سایر مسئولان در دیدارهای‌شان دست می‌دهند و ابتدایی‌ترین اصول را رعایت نمی‌کنند این خودش یک آموزش غلط است، به هر حال این گونه رفتارها خطر شیوع این بیماری را بین مردم کمرنگ جلوه می‌دهد که این یک خطر بزرگ است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان ما حتی به صورت نمادین این مسئله را رعایت نمی‌کنند در جلسات دولت می‌بینیم بسیار راحت در کنار هم می‌نشینند درصورتی که شاید اعضای هیات دولت مشکوک به ابتلا باشند، آنان حتی به صورت نمادین اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: افتتاحیه‌ها و جلسات‌شان را برگزار می‌کنند این بسیار نگران‌کننده است و این مطلب را می‌رساند که باوری برای خطرناک بودن این بیماری وجود ندارد.

پارسایی افزود: نکته دیگر این است که با شیوع این بیماری باید مدیریت کنترل و قرنطینه صورت می‌گرفت و مثل چین، ایتالیا و کره جنوبی ما هم اقداماتی را انجام می‌دادیم ما که نمی‌توانیم بگوییم از لحاظ علمی آنها از ما عقب‌ترند و ما از آنها جلوتریم باید اصولی را که همگی آن را رعایت می‌کنند ما هم رعایت کنیم. اما هیچ کدام از این موارد مانند اینکه افراد وسایل پیشگیری را در دسترس نداشته باشند، خطر شیوع را بیشتر نمی‌کند.

وی گفت: مسئولان ما مدام می‌گویند بیماری کنترل شده اما مشاهده می‌کنیم ابتدایی‌ترین موارد مانند وجود وسایل پیشگیری وجود ندارد و حتی تهیه آن هم غیر ممکن است.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: بحث بعدی این است که مبتلایان در نقطه به نقطه کشور وجود دارند و به علت عدم مدیریت و آموزش افراد تا به مرحله حاد بیماری نرسند به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: توصیه به مسئولان این است که این بیماری را جدی بگیرند و با بی‌تفاوتی از کنارش نگذرند.

کد خبر 487498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    66 5
    آمار وارقام غیر واقعی هستند .دخالت سیاست در واقعیت
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    11 5
    این نماینده مجلس چرا انتقاد میکند . مثل مرد وارد میدان بشه و عمل کنه
  • حسین US ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    10 0
    نمیدونم چرا مسولین واقعیت رو نمیگن بخاطر همین مردم هم جدی نمیگیرن در نتیجه صورت شیوع بیماری سریع میشه چرا دولت ماسک رایگان پخش نمیکنه,مسئولین میگن به داروخانه ها پخش کردیم الان تو اردبیل نه تو داروخانه ماسک نمیدن نه تو فروشگاه بهداشتیها! ۱۲۴ هم زنگ میزنیم ۳ روزه تلفن رو اشغاله.فرمانداری هم جواب نمیدن درد مونو کجا بگیم ,صرف اینکه مسولین دلگرمی تو خالی بدن دردی از ما دوا نمیشه
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    11 1
    متاسفانه فرهنگ جامعه تغییر کرده و هر بحرانی تبدیل به یک کسب و کار برای عده ایی می شود
  • محمد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    5 0
    من هم در شیراز هر جا رفتم گفتند نداریم سر افکنده به خانه آمدم همسرم رفت مغازه سر کوچه الکل صنعتی خرید فروشنده که فوق لیسانس فیزیک است گفته بود با وایتکس به مقدار معین قاطی کنید البته بعدا در مقاله ای خواندم که اگر وارد دهان شود کوری و نابودی کلیه می آورد البته ما صابون مایع فعلا داریم و پدر دست هایمان درآورده ایم مرتب می شوییم
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    2 2
    وای به حال تو
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    11 2
    خسته‌ شدیم‌ از حرفهای‌ ناامید کننده‌ اگه‌ مردی‌ کاری‌ بکن‌. ورزشکار.سیاسیون وقتی‌ می‌خوان‌ طرفدار پیدا کنند با فحش‌ به‌ حکومت‌ و انتقاد شروع‌ می‌کنند کاری‌ برای‌ رفع‌م شکلات‌ کنید ما حرف‌ مفت‌ نمی‌خواهیم
    • زهرا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      8 0
      مرحبا اگه مردی خودت باری از رو دوش بردار نه اینکه بیای انتقاد کنی. مگه نماینده نیستی؟ چطور تو همه چی سرک میکشین اینجا عقب میکشی پاتو!!!
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    7 3
    ایشان خودشان هم مورد تشکیک هستند
  • حسن IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 0
    درصد مرگ ومیر رابطه ی مستقیم داره با سرعت انتشار .
  • GB ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 0
    هیات دولت می تواند از دولت کره جنوبی الگو برداری کند.
  • نوریان AE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    1 0
    با سلام..لطفا مردم در خانه بمانند ..به جای ماسک از شال گردن و هر چه میدانند استفاده کنند چاره ای نیست باید جلو دهان و بینی پوشانده شود و با دستکش در صورت لزوم به بیرون بروید...خدا به داد سیل زده ها و زلزله زدها و مردمی که کار ثابتی ندارند برسد
  • دلپسند RO ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    به سربازان معاف از رزم که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است مرخصی داده شود لطف کنید