پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

دلار و یورو در بازار گران‌تر از دیروز شدند. پوند هم بالا رفت فقط میزان افزایش قیمت این ارزها تفاوت دارد.

ارز

به گزارش همشهری آنلاین،  قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۲/۸ ساعت ۱۵:۳۹ با ۱,۱۰۰ (۰.۷۱%) افزایش، ۱۵۷,۰۱۰ ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۱,۰۸۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۱۵۶,۹۹۰ ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، ۱۵۷,۰۱۰، بیشترین مقدار و ۱۵۶,۹۱۰ نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

  • یورو

 در بازار معاملات امروز، یورو با ۵۰۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۱۶۹,۵۹۰ ریال آغاز به فعالیت داشت. در طی نوسانات روز نیز در بالاترین سطوح خود، رقم ۱۶۹,۶۱۰ ریال را به ثبت رساند که این مقدار در کف معاملاتی یورو برابر با ۱۶۹,۴۹۰ ریال بود. این افزایش ۰.۲۴ درصدی یا ۴۰۰ ریالی یورو نسبت به روز قبل، در شرایطی است که بانک مرکزی نیز نرخ دولتی یورو را برای روز جاری ۴۵,۸۳۱ ریال معین کرد که نسبت به روز قبل تفاوتی ۱۸۷ ریالی را نشان می دهد.

 در مروری کوتاه بر قیمت یورو می توان به این نکته پی برد که این ارز در طی ماه جاری نوسانی ۱۳.۷۵ درصدی  برابر با ۲۰,۴۹۰ ریال را پشت سرگذاشته است که نرخ آن را از رقم ۱۴۹,۰۰۰ ریال روز دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ به رقم ۱۶۹,۴۹۰ حال حاضر رسانده است. همچنین با مرور عملکرد یورو، به تفاوت ۱۰.۴۱ درصدی یا همان ۱۵,۹۹۰ ریالی این ارز نسبت به روزهای مشابه در سال گذشته می توانیم پی ببریم.

  • پوند

طی معاملات روز جاری، پوند انگلیس با ثبت ۳۵۰ ریال افزایش، هم اکنون با رقم ۲۰۳,۰۸۰ ریال در حال داد و ستد می باشد که این رقم بیانگر نوسان ۰.۱۷ درصدی و ۳۵۰ ریالی این ارز نسبت به روز پیشین است. پوند در حالی با این نرخ در حال معامله است که در اوج نوسانات امروز، در بالاترین قیمت، سطح ۲۰۶,۴۱۰ ریال را لمس کرده و در کف قیمتی نیز معاملاتی با رقم ۲۰۲,۴۳۰ برای آن به ثبت رسیده است. این ارقام گویای  نوسان ۲۴,۴۲۰ ریالی این ارز در بازه زمانی یک ماهه نیز می باشد چراکه در روز دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸  هر پوند انگلیس با قیمتی برابر با ۱۷۸,۶۶۰ ریال معامله شده بود که رقم جاری ۲۴,۴۲۰ ریال افزایش را نشان می دهد. به همین سیاق نرخ این ارز برای بازه زمانی شش ماهه نیز حامل نوسانی ۶۵,۱۸۰ ریالی بوده که از رقم ۱۳۷,۹۰۰ ریال در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۵ به رقم کنونی دست پیدا کرده است.

 بانک مرکزی نیز نرخ هر پوند را برای روز جاری با ۲۱۶ ریال کاهش برابر با ۵۴,۳۲۸ ریال معین و اعلام کرد.

  • درهم

درهم که روز گذشته را با نوسانی ۱۰ ریالی پشت سر گذاشته و به نرخ ۴۲,۹۳۰ ریال رسیده بود در روز جاری، کار خود را با ۳۰ ریال افزایش و با ثبت عدد ۴۲,۹۶۰ ریال آغاز کرد. هم اکنون  در معاملات بازار آزاد هر درهم امارات، ۴۳,۱۶۰ ریال در حال داد و ستد می باشد که این رقم در سقف و بالاترین ارقام ثبت شده به سطح ۴۳,۲۸۰ ریال رسید و در کف معاملاتی امروز نیز ۴۲,۹۰۰ ریال را تجربه کرد.  

نگاهی به روند حرکتی درهم گویای این است که خرید و فروش این ارز در روزهای مشابه در سال گذشته با رقم ۳۶,۰۸۰ ریال در جریان بوده که نسبت به حال حاضر تفاوت ۷,۰۸۰ ریالی  را نشان می دهد. همچنین درهم در بازه ۶ ماهه نیز نوسان ۴۱.۲۳ درصدی و ۱۲,۶۰۰ ریالی را تجربه کرده است که این رقم  برای دوره یک ماهه گویای ۱۵.۲۱ درصد یا ۵,۷۰۰ ریال می باشد. قابل ذکر است که بانک مرکزی نیز نرخ درهم را در روز جاری، برابر با ۱۱,۴۳۷ ریال اعلام نمود.

  • دیگر بازارها 

در حالی که بازارهای ارزی ایران در روز جاری چنین شرایطی را سپری می کنند، در بازارهای ارزی کشورهای همسایه، در افغانستان و شهر هرات هر دلار با رقم ۱۲۷,۰۰۰ ریال در حال معامله می باشد. در سلیمانیه عراق نیز هر دلار با ۱,۶۰۰ ریال کاهش رقم ۱۵۸,۴۰۰ ریال را در معاملات به خود دیده است.

  • منبع: شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز
کد خبر 487443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 0
    تر فند های بانک مرکزی در باره ارز به سوی نا کارائی می روند.