مدافع محبوب سرخها که می رفت چهره اساطیری به خود بگیرد معامله عجیبی با آینده خود کرد. جایی که او این روزها ایستاده هنوز برای هواداران دو تیم و خودش گنگ است.

هاشمی نسب

همشهری آنلاین- 20 سال پیش در چنین روزی داربی 48 تهران برگزار  شد. بازی ای که هواداران قدیمی تر استقلال شاید خاطرشان باشد که مرحوم منصور پورحیدری در فاصله 3 روز مانده به آن به خاطر شرایط بحرانی استقلال فداکارانه از سرمربیگری تیم ملی استعفا داد تا روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند.

اما چهره اصلی این بازی کسی نبود جز مهدی هاشمی نسب مدافع گلزن و محبوب آن روزهای پرسپولیس. این بازی آخرین حضور مهدی هاشمی نسب با پیراهن پرسپولیس در داربی بود. هاشمی نسب تا قبل از این بازی 3 بار به استقلال گلزنی کرده بود و این به عنوان یک مدافع آمار فوق العاده ای محسوب می شد.

یاغی ترین بازیکن تاریخ ایران قبل از این بازی هم قول گلزنی به تیم رقیب را داده بود و برای این کار تنها 8 دقیقه زمان لازم داشت تا روی سانتر حمید استیلی برای آخرین بار هواداران پرسپولیس را در داربی از جا بکند.

او صاحب اولین نماد 4 در فوتبال ایران است که برای شادی گلش این عدد را  به هواداران و دوربین عکاسان نشان داد.

این بازی یکطرفه در روزهایی که استقلال پیش از حضور پورحیدری روزهای خوبی نداشت با دو گل هاشمی نسب و رافت با نتیجه2 بر صفر به نفع سرخها تمام شد اما جرقه خرید مهدی هاشمی نسب در ذهن فتح الله زاده در همین بازی زده شد.

اعتراف مدافعان استقلال مبنی بر اینکه توانایی مهار مدافع سرخها را ندارند مدیرعامل استقلال را به این فکر فرو برد که تنها راه مقابله با این بازیکن گرفتن آن از رقیب است.

هاشمی نسب در انتهای فصل بعد از اختلاف با علی پروین و مدیریت باشگاه جنجالی ترین انتقال تاریخ ایران را رقم زد تا در اولین حضورش به عنوان بازیکن استقلال این بار در پست مهاجم دروازه پرسپولیس را باز کند و بعد از گل بیهوش شود.

مدافع محبوب سرخها که می رفت چهره اساطیری به خود بگیرد معامله عجیبی با آینده خود کرد. جایی که او این روزها ایستاده هنوز برای هواداران دو تیم و خودش گنگ است.

کد خبر 487392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha