با اجرای طرح‌های ویژه استقبال از نوروز که این روزها در محله های منطقه ۱۳ در حال اجراست، معابر و بخش های مختلف این بخش از پایتخت حال و هوای تازه و بهاری به خود گرفته است.

فرش گل در منطقه۱۳

همشهری آنلاین-پروانه بهرام نژاد: این روزها با شروع اجرای طرح«استقبال از بهار» در سیزدهمین تکه پایتخت، طرح‌های متعددی در گوشه و کنار این منطقه اجرا خواهد شد.
«سید مهدی صالح‌زاده» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه۱۳با تأکید بر نقش طرح‌های استقبال از نوروز در ایجاد نشاط و شادابی فضای عمومی شهر و شهروندان می‌گوید: «در آستانه سال نو و با اجرای طرح استقبال از نوروز ۹۹، شهرداری منطقه ۱۳ برای ورود به سال جدید آماده شده است.» او می‌افزاید:«بر این‌ اساس جانمایی گلجای در تقاطع‌ها، نصب المان‌های مفروش به گل و باکس‌های گل طبقاتی در نقاط پر رفت‌وآمد و برپایی سفره هفت‌سین در دستور کار قرار دارد. » 
صالح زاده ادامه می‌دهد: «با هدف اجرای طرح‌های ارتقا و بهبود کیفیت نگهداشت شهر اقدامات متعددی در استقبال از بهار اجرا خواهد شد که بر این اساس علاوه بر رفع نواقص، ایمن‌سازی و بهبود وضعیت بوستان‌ها و همه قطعات فضای سبز شهری، مناسب‌سازی بوستان‌های رهام و دو کوهه در دست اجراست. علاوه بر این ها مشکلات سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری و پارکی منطقه نیز رفع می‌شود.»

  • فرش گل‌های بهاری در بزرگراه

ساخت ۸ فرش گل در مسیرهای پر رفت وآمد با هدف ایجاد چشم‌اندازهای زیبا یکی از اصلی‌ترین کارهای منطقه ۱۳ در این زمینه است. صالح‌زاده می‌گوید: «این فرش‌های گل با استفاده از گل‌های بنفشه به مساحت هزار و ۱۳۵ مترمربع در رمپ و لوپ شهید کلاهدوز، رمپ بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه‌های  شهید دوران و شهید یاسینی و بوستان‌های پیروزی، خانواده و شهید عرب نقش بسته‌است.»

به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه۱۳، تبدیل شاخه‌های هرس شده درختان به گلجای و سازه‌های خلاقانه با جدیت بیشتری درحال اجرا است که علاوه‌ بر ایجاد سازه‌های نو با دست‌سازه‌های طبیعی، کاشت گل‌های بهاری داخل و بیرون گلجای به عنوان یکی دیگر از طرح‌های ویژه استقبال از بهار در برنامه کاری مدیریت شهری منطقه۱۳ قرار دارد.

کد خبر 487265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha