مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به اقدامات اجرایی شده در بعد نظارتی بر عملکرد اصناف و برخورد با ۲ واحد و پلمب یک واحد صنفی در رابطه با عرضه محصولات بهداشتی و ماسک در شیراز خبر داد.

پلمب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی مبشری چهارشنبه ۷ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در پی ورود بیماری کرونا به کشور و افزایش تقاضای مردم برای خرید انواع ماسک‌های تنفسی، ژل و مایع ضدعفونی‌کننده و دستکش، گزارش‌هایی را دریافت کرده‌ایم که برخی سودجویان، اقدام به احتکار، عدم عرضه یا گران‌فروشی این اقلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر گران‌فروشی ماسک فیلتر دار توسط یک واحد صنفی در شهرستان شیراز، گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان برای پیگیری موضوع بلافاصله وارد عمل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس ادامه داد: طی بررسی‌های اولیه مشخص شد که مسئول این واحد صنفی، تعداد زیادی ماسک به ارزش ۲ میلیارد و هفت‌صد میلیون ریال را به‌طور عمده خریداری کرده و با سوءاستفاده از شرایط فعلی، اقدام به فروش آن‌ها به قیمت گزاف به شهروندان کرده است.

مبشری اضافه کرد: با توجه به این‌که بیشتر ماسک‌ها فروخته‌شده و فقط ۶ کارتن آن باقی‌مانده بود، با هماهنگی‌های انجام‌شده و به دستور رئیس شعبه تعزیرات، فرد خاطی بازداشت و واحد صنفی مذکور پلمپ شد.

وی افزود: در حال حاضر پرونده در شعبه ویژه تعزیرات حکومتی استان در حال رسیدگی است و به‌محض مشخص شدن نتیجه حقیقت، رأی صادر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین از راه‌اندازی ۱۵ گشت ویژه مقابله با گران‌فروشی، پنهان‌سازی و احتکار کالاهای پزشکی و بهداشتی مانند ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها در استان خبر داد و گفت: ۲ مورد تخلف نیز در روزهای گذشته از سوی ۲ واحد عرضه کالا و تجهیزات پزشکی، قطعی شده بود.

مبشری خاطرنشان کرد که تمام کالاهای مکشوفه از این واحدهای صنفی، ضبط و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحویل‌شده است.

وی با هشدار جدی به داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی افزود: گشت‌های مشترک بازرسی به شکل نامحسوس در سطح استان فارس فعال است و با تخلف گران‌فروشی و عدم عرضه برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد: تعزیرات حکومتی در برخورد با سودجویانی که برای منافع خودشان سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند هیچ‌گونه اغماضی نخواهد کرد و از شهروندان نیز تقاضا داریم تا چنانچه تخلفی در این زمینه مشاهده کردند مراتب را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

کد خبر 487262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha