چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

رئیس اتحادیه کیف وکفش ارومیه گفت: قیمت کفش ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.  

بازار کفش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، یعقوب کاظمی، رئیس اتحادیه کیف وکفش ارومیه در استان آذربایجان‌غربی در گفت وگو با خبرنگاران فزود: با توجه به نزدیکی نوروز و افزایش قیمت مواداولیه قیمت کفش ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.  

کاظمی بیان کرد: ۹۰ درصد محصولات کیف وکفش ارومیه تولید داخل بوده و تنها ۱۰ درصد از خارج کشور وارد می‌شود.  

وی در خصوص علت عمده عدم رونق تولیدی‌های کیف و کفش ارومیه نیز اظهار کرد: عدم حمایت مسئولان مربوطه از واحدهای تولیدی، وجود دلال در بخش تهیه مواداولیه و گران تمام‌شدن مواداولیه برای تولیدکننده و تحولات قیمت ارز عمده مشکل تولید کنندگان کیف و کفش ارومیه است.  

رئیس اتحادیه کیف وکفش ارومیه افزود: با وجود اینکه ۴ تولیدی درجه یک زنانه و مردانه‌دوز در ارومیه فعالیت می‌کنند و توانایی تولید نیمی از مصرف ارومیه را دارند ولی متاسفانه نبود حمایت‌ مانع این کار شده است.  

کاظمی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با اجرای طرح مبارزه با ورود کالاهای قاچاق خوشبختانه کمتر شاهد کیف وکفش قاچاق بخصوص کالای چینی در بازارهستیم، برای رونق تولید صنعت کیف وکفش ارومیه همانند تبریز، مشهد و تهران باید دولت تولیدی‌های کفش را هم ردیف با کارخانه‌ها قرار دهد و تسهیلات بانکی با سود کم‌تر را در اختیار تولیدی‌ها بگذارد تا بتوانند جان دوباره بگیرند.  

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵تولیدی مجوز دار در ارومیه وجود دارد که از این تعداد در حال حاضر ۱۵تولیدی با اشتغال ۲۰۰نفر فعال هستند.  

کد خبر 487117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha