مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

فرماندار شهرستان ورامین گفت: با ورود سامانه بارشی جدید و احتمال افزایش میزان بارش باران در ورامین، اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای امدادرسانی در حوادث احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ستاد بحران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کاغذلو سه‌شنبه ۶ اسفند در جریان بازدید از رودها و انهار جنوبی شهرستان ورامین، استان تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش میزان بارش‌ها در سطح شهرستان و احتمال آب‌گرفتگی معابر و مناطق مختلف، ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین به حالت آماده‌باش کامل درآمده تا در صورت لزوم، نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی، شهرداری‌های، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان باهدف ایجاد هماهنگی‌های لازم برای مقابله با حوادثی نظیر جاری شدن سیل، در آماده‌باش کامل به سر برده و امکانات، ادوات و تجهیزات راه‌سازی نیز برای حضور در حوادث احتمالی آماده‌به‌کار هستند.

فرماندار شهرستان ورامین تصریح کرد: دو رودخانه موسوم به شور و شیرین و کرجی از جنوب ورامین و از حاشیه روستاها و اراضی کشاورزی شهرستان عبور می‌کند که در هنگام افزایش میزان بارش و سرریز آب‌های سطحی تهران، این رودخانه‌ها طغیان می‌کند که در صورت عدم لایروبی و مسدود شدن مسیر عبور آب، می‌تواند خساراتی را به همراه داشته باشد.

کاغذلو افزود: این دو رودخانه از محور چرمشهر – ورامین و قم – گرمسار عبور می‌کند که در صورت بروز مشکل، امکان ورود آب به مسیر اصلی وجود دارد که این امر خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از ابتدای فصل پائیز عملیات لایروبی انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های انتقال آب در شهرستان ورامین انجام‌شده و هم‌اکنون مشکلی برای عبور آب به سمت دشت‌ و مراتع جنوبی شهرستان و تالاب فصلی بندعلیخان وجود ندارد.

فرماندار ورامین افزود: از زیر محور قم – گرمسار به‌منظور تردد روستائیان به مناطق جنوبی و اراضی کشاورزی، زیرگذرهایی احداث‌شده که در بازدید از این سازه‌ها، مشکلی در خصوص آب‌گرفتگی مشاهده نشد ضمن آن‌که نیروهای راهداری به‌صورت آماده‌باش کامل قرار داشته و مشکلات احتمالی را برطرف می‌کنند.

وی تأکید کرد: تمامی این اقدامات به‌منظور حفظ آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی است و شهروندان هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

فرماندار ورامین گفت: پایگاه جمعیت هلال‌احمر ورامین مستقر در محور قم – گرمسار، حاشیه امامزاده عبدالله در قالب طرح زمستانه، در آماده‌باش ۲۴ ساعته قرار دارد و به مسافران خدمات خود را ارائه می‌کند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع‌شده است.

کد خبر 486989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha