پس از یکماه از شهادت «اصغر پاشاپور» دوست و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی، پیکرش به وطن بازگشت.

شهید اصغر پاشاپور

شهادت حاج اصغر یار و همرزم سردار حاج قاسم سلیمانی به همه نشان داد خون پاک این شهیدان همچون شهدای دوران دفاع‌مقدس باعث تقویت انقلاب و افزایش انگیزه نسل جوان برای حفظ دین و کشور می‌شود. 

 همشهری آنلاین / رضا نیکنام: داستان رفتن حاج اصغر پاشاپور به سوریه برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) از همان ابتدا تا لحظه عروج و شهادتش، داستان عشق و دلدادگی است که دوستان همرزم شهید بیش از هر کسی می‌توانند در این‌باره سخن بگویند. این شهید والامقام با نام جهادی «اصغر ذاکر» برای دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) همراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر رزمندگان جبهه مقاومت لباس جهاد به تن کرد و عازم سوریه شد. به گفته سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه، تکفیری‌ها از حاج اصغر حساب می‌بردند و او با رشادت‌هایش خواب را بر آنها حرام کرده بود. این فرمانده شجاع در سال اول حضور در سوریه یگان «قمر بنی‌ هاشم(ع)» را تشکیل داد و با استفاده از توان رزمی جوانان شهرهای حماه و لاذقیه ۳۵روستا را از لوث وجود تکفیری‌ها پاک کرد.

«حمیدرضا نظام اسلامی» فرمانده حوزه۲۶۵ شهید بخارایی منطقه۱۶ و دوست صمیمی شهید پاشاپور در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «حاج اصغر در دهه۷۰ و ۸۰ مسئول عملیات و آموزش حوزه بسیج خزانه بخارایی بود. با حمله داعش همراه با سردار سلیمانی به سوریه اعزام شد.»

وی می‌گوید: «شهید پاشاپور قدی بلند و هیکلی تنومند داشت. برخلاف ظاهر جدی‌اش بسیار مهربان و بامحبت بود. ارتباطش با بچه‌های محل خیلی خوب بود و آنها را جذب مسجد و پایگاه بسیج می‌کرد. او در سلام گفتن حتی از کودکان و نوجوانان پیشی می‌گرفت. یادم هست زمانی که حاج اصغر مسئول عملیات و آموزش حوزه بسیج بود برای بچه‌های محل اردوهای تفریحی و زیارتی برپا می‌کرد تا اوقات فراغتشان را به بطالت  نگذرانند. اهل محل حاج اصغر را خیلی دوست داشتند.»

فرمانده بسیج حوزه۲۶۵ شهید بخارایی عنوان می‌کند که حاج اصغر همه جوره پای انقلاب و آرمان‌های مقدس حضرت امام(ره) و شهدا بود و یک لحظه آرام و قرار نداشت. بیش از ۷سال بود که در جبهه مقاومت حضوری مداوم داشت و کمتر پیش می‌آمد که برای دیدن خانواده مرخصی بگیرد. او جزو فرماندهانی بود که بعد از مدتی خانواده و فرزندانش را نیز با خود به سوریه برد.

نظام اسلامی از ارتباط نزدیک شهید پاشاپور و سردار سلیمانی حرف می‌زند و می‌گوید: «این دو یک روح در دو بدن بودند. حاج اصغر فرمانده محوری بود و حاج قاسم حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بود. در حادثه‌ تروریستی عراق که سردار سلیمانی همراه دیگر همرزمانش ناجوانمردانه به شهادت رسیدند قرار بود که حاج اصغر پاشاپور نیز همراه آنها باشد، اما سردار سلیمانی از او خواست که بماند و اوضاع را مدیریت کند.»

از شهید حاج اصغر پاشاپور ۳فرزند به یادگار مانده است. ۲پسر به نام‌ مهدی ۱۶ساله و محمدحسین ۴ساله و دختر ۱۳ساله‌اش که این روزها خیلی دلتنگ پدر است.

چهره و ظاهر مهدی خیلی به پدرش نزدیک است و با اینکه نوجوان است رفتار بسیار سنجیده‌ای دارد. مهدی درباره زندگی در سوریه و آخرین دیدار با پدرش می‌گوید: «خیلی خوشحالم که این ماه‌های آخر کنار پدرم بودم. وقتی که در تهران بودیم پدرم دیر به دیر خانه می‌آمد. شاید ۲_ ۳سال طول می‌کشید تا یک‌بار مرخصی بگیرد، اما از وقتی که سوریه آمدیم هر ۲ یا ۳ماه به ما سر می‌زد و دوباره به محل خدمتش برمی‌گشت. وقتی که خبر شهادت سردار سلیمانی از تلویزیون پخش شد پدرم آرام و قرار نداشت. یادم هست که از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شده بود و ساعت‌ها نخوابید. او دوست و یار صمیمی حاج قاسم بود و بعد از شهادت او دیگر میلی به ماندن نداشت.» مهدی می‌خواهد جا پای پدرش بگذارد و برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) لباس رزم به تن کند و به سوریه برود. او می‌گوید نباید بگذاریم پرچم اسلام روی زمین بیفتد.

                                                                                             تصویر فرزند بزرگ شهیدمدافع حرم «مهدی پاشاپور»

نظام اسلامی درباره بازگشت پیکر پاک شهید چنین می‌گوید: «تکفیری‌ها پس از شهادت حاج اصغر، پیکر پاکش را تحویل نمی‌دادند و درخواست پول کرده بودند و البته جواب دندان‌شکنی گرفتند. پدر شهید که خودش مجاهد و از انقلابیون مبارز است در پاسخ به آنها گفته بود: جان اصغر و خودم و فرزندانم فدای اسلام و رهبرم. فرزندم در راه خدا شهید شده و راضی نیستم کسی برای تحویل پیکر فرزندم به این کافرها پولی بدهد. اگر اجازه بدهند خودم هم به سوریه می‌روم و با تکفیری‌ها می‌جنگم. بعد از یک‌ ماه پیکر بی‌سر شهید به وطن بازگشت.» نظام اسلامی می‌گوید: «اصغرآقا رسم رفاقت به جا آورد و مانند یار دیرینش بی‌سر به سوی معبودش پر کشید و آسمانی شد.»

شهید اصغر پاشاپور متولد سال۱۳۵۸، فرزند چهارم خانواده و ساکن شهرری بود. او سال‌ها مسئول عملیات و آموزش حوزه بسیج۲۶۵ شهید بخارایی منطقه۱۶ بود. با نظر خانواده شهید پیکر پاکش پس از تشییع در حرم رضوی و بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در قطعه۴۰ گلزار بهشت زهرا(س) در جوار مزار شهید مدافع حرم «محمد پورهنگ» دوست صمیمی و داماد خانواده‌شان آرام می‌گیرد.

در این گزارش فیلمی کوتاه از لحظه تبادل پیکر شهید پاشاپور  و یک شهید دیگر با ۲اسیر تکفیری را می بینید.

کد خبر 486983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha