به اعتقاد معاون وزیر ‌بازرگانی افزایش بی‌رویه و لجام گسیخته قیمت کالاها و خدمات که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز و اکنون به نقطه بحرانی رسیده است، مانع اجرای طرح تحول اقتصادی دولت است.

کیومرث جلیلیان، رئیس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در جمع خبرنگاران از عزم وزارت بازرگانی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و کارآمدی اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار کالاها سخن گفت ولی بیشتر پرسش‌ خبرنگاران در زمینه گرانی‌های اخیر گوشت، لبنیات، مرغ، گوجه فرنگی، خودرو و... بی‌پاسخ ماند.

جلیلیان در حالی اجرای طرح تحول اقتصادی دولت را نیازمند بستری آرام و ثبات قیمت‌ها دانست که در بسیاری از کالاهای مشمول قیمت‌گذاری دولت یا سایر کالاها روند افزایش قیمت‌ها شتاب بیشتری گرفته و قیمت اقلام مصرفی مانند لبنیات، گوشت ، مرغ، نان و غیره که مشمول سیاست‌های تنظیم بازار یا کنترل قیمت‌ها بوده همچنان در حال افزایش است.
وی افزایش بازرسی و نظارت و بهره‌گیری از توان نظارتی تشکل‌های صنفی را راهکار جلوگیری از افزایش قیمت‌ها دانست.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال هر گونه افزایش قیمت غیرمنطقی و برخلاف ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان از سوی تولید‌کنندگان و واردکنندگان ممنوع است، از تلاش‌های این سازمان برای بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی برای ساماندهی بازار در ۳ حلقه تولید، توزیع و عرضه، خبر دادو گفت: براساس دستورالعمل وزارت بازرگانی امسال تمامی شرکت‌های تولیدی و واردکننده کالا ملزم هستند تا شرکت‌های پخش استانی، منطقه‌ای یا سراسری متناسب با حیطه فعالیت خود را که به ثبت رسیده به این سازمان معرفی کنند.

معاون وزیر بازرگانی گفت:از این پس هیچ شرکت تولیدی مجاز نیست کالاهای خود را از طریق افراد گمنام و غیرمشخص توزیع کند. همچنین باید در بخش عرضه نظارت شود و از این پس هر واحد صنفی که بیش از ۴ بار تخلف داشته باشد به‌مدت ۳ ماه تعطیل و ملزم به نصب پلاکارد تخلف است.

کد خبر 48689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز