یک شهروند ژاپنی که به تازگی پیرترین مرد جهان لقب گرفته و نامش در کتاب رکوردها ثبت شده بود، در ۱۱۲ سالگی از دنیا رفت.

مرگ پيرترين مرد جهان در ژاپن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از چنل نیوز آسیا، شیتتسو واتانابه پنجم مارس ۱۹۰۷ در منطقه نیگاتا در شمال توکیو به دنیا آمد و یکشنبه گذشته در خانه‌اش در همان منطقه درگذشت. درست دو هفته پیش نام آقای واتانابه به عنوان پیرترین و کهنسال‌ترین مرد دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده بود. او پنج فرزند داشت و از علاقه‌مندان جدی خوراکی‌هایی چون کرم کارامل و بستنی بود.

واتانابه در مراسم ثبت رکوردش در کتاب گینس راز عمر طولانی و زندگی شاد خود را خنده همیشگی و داشتن لبخند بر لب دانسته بود؛ عادتی که تا روزهای پایانی زندگی ترک نشد. این ژاپنی کهنسال در روزهای آخر نمی‌توانست خوب غذا بخورد و مشکل تنفسی و افزایش دمای بدن داشت. به نوشته روزنامه ماینیچی، واتانابه پنج فرزند، ۱۲ نوه، ۱۶ نتیجه و یک نبیره داشت. او ۱۸ سال در تایوان کار کرد و پس از بازگشت به نیگاتا به استخدام دولت محلی درآمد.

با مرگ این شهروند ۱۱۲ ساله، حالا ایساکو توموی با ۱۱۰ سال کهنسال‌ترین مرد ژاپن است. هر چند معلوم نیست او همین عنوان را در جهان هم در اختیار داشته باشد. پیرترین انسان دنیا هم یک ژاپنی است و خانم کانه تاناکا همزمان دو رکورد پیرترین زن دنیا و ژاپن را به نام خود ثبت کرده است. ژاپن یکی از بالاترین آمار امید به زندگی را دارد و تعداد زنان و مردان بالای ۱۰۰ سال در آن تقریبا از همه کشورها بیشتر است.

کهنسال‌ترین مرد دنیا هم ژاپنی بود و سال ۲۰۱۳ در ۱۱۶ سالگی درگذشت. بر اساس آمار و ارقام موجود در کتاب رکوردهای جهانی گینس، پیرترین انسان در تاریخ ژان لویی کالمن از فرانسه بود که ۱۲۲ سال زندگی کرد و سرانجام در ۱۹۹۷ از دنیا رفت.

کد خبر 486881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha