رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از چهارشنبه ۷ اسفند وزش بادهای شدید جنوبی در نواحی مرکزی و روز پنج‌شنبه هشتم اسفند وزش باد شدید شمال در نواحی شمالی استان آغاز می‌شود.

باد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی ملاشاهی افزود: براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از روز چهارشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک با سرعت ۵۰ تا ۷۰ و گاهی ۸۵ کیلومتر بر ساعت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و با شدت کمتر در جنوب شرق استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: امروز اطلاعیه جوی شماره ۵۴ اداره کل هواشناسی استان نیز در این رابطه صادر شده است. پیامد این شرایط خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت و افزایش موقتی دمای هواست.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به سرعت باد و محدوده وزش باد در نواحی مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود، خیزش گرد و خاک در محورهای مواصلاتی این مناطق به ویژه زاهدان - نهبندان، زاهدان -بم و ایرانشهر - بم قابل توجه باشد و تردد در برخی نقاط با اختلال همراه شود.

ملاشاهی در ادامه به آغاز وزش بادهای سرد شمالی از روز پنجشنبه در شمال استان اشاره کرد و گفت: بند دوم اطلاعیه جوی امروز با وزش باد شدید در ۵ شهرستان شمال استان اختصاص دارد که بر اساس آن انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد در این مناطق به ۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی خاطرنشان کرد: اثر خطرناک وزش این باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا و کاهش موقتی و محسوس دماست که توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری و در رفت و آمدهای جاده‌ای نیز احتیاط شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این شرایط با شدت کمتر در نوار شرقی استان نیز روی می‌دهد.

کد خبر 486775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha