دست کم ۳۰ نفر در حمله عمدی با خودرو به شرکت کنندگان و تماشاگران یک جشن سنتی در «فولکمارسن» شهر کوچکی در مرکز آلمان زخمی شدند.

آلمان حمله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز،  منابع پلیس آلمان امروز دوشنبه، ۵ اسفند، با اعلام این خبر تصریح کردند که حمله توسط یک خودروی عبوری انجام شده که راننده آن بلافاصله دستگیر شده است.

پلیس آلمان بدون دادن توضیحات بیشتر در خصوص هویت و انگیزه فرد مهاجم اعلام کرد که حمله در جریان جشن‌های کارناوال آلمان موسوم به «دوشنبه گل سرخ» صورت گرفته که به صورت مشترک در بخشی از شهرهای این کشور برگزار می‌شود.

لحظاتی بعد از حادثه

به گفته منابع محلی ابتدا اعلام داشتند  دست کم ۱۰ نفر در جریان این حمله در فولکمارسن مصدوم شده‌اند که در میان آنها دو کودک کم سن و سال نیز دیده می‌شود. برخی نشریات محلی در این شهر مرکزی آلمان نیز تعداد مصدومان را ۱۵ نفر اعلام کرده‌اند.

اما اسپوتنیک به نقل از  روزنامه بیلد اطلاع داد، تعداد افراد مجروح شده در جریان ورود اتومبیل به سیل جمعیت تماشاچیان رژه در شهر آلمانی فولکامارزن به ۳۰ نفر رسید.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، یک سوم آنها جراحات جدی برداشته اند. این روزنامه منبع اطلاعات را مشخص نکرد.

پیشتر پلیس اطلاع داد که چند نفر پس از ورود اتومبیل به جمعیت در این شهر زخمی شده اند. این حادثه در زمان کارناوال رخ داده است. دلایل حادثه فعلا مشخص نیست.

رسانه های آلمانی با استناد به گفته های شاهدین اطلاع دادند که اتومبیل به سمت مردم یورش برده است. شاهدین می گویند که راننده به عمد به سمت کودکان رفت.

خبرگزاری دی پی آی اطلاع داد که راننده اتومبیل شهروند آلمان است.

پلیس بعد از حادثه

شاهدان محلی همچنین اعلام کرده‌اند که تعدادی از مصدومان حادثه را دیده‌اند که نقش زمین شده و توسط ماموران امدادی در حال تخلیه از محل بودند.

گفته می‌شود که این حمله حوالی ساعت ۱۴.۳۰ روز دوشنبه به وقت محلی انجام گرفته است.

این حمله در حالی انجام می‌شود که در پی تیراندازی شامگاه چهارشنبه گذشته در دو قهوه خانه قلیان کشی در شهر هانائو که ۹کشته برجای گذاشت، ‌ دولت آلمان سطح تهدید امنیتی و احتمال حمله گروه‌های راست‌گرای افراطی در این کشور را «بسیار بالا» اعلام کرده بود.

کد خبر 486662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha