سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: صحبت‌های آن بازیکن سابق استقلال در مورد مصرف یک ماده فقط یک اظهار نظر است و هر کسی در ارائه اظهار نظر آزاد است.

مهرداد خلیلیان


به گزارش همشهری آنلاین، مهرداد خلیلیان، درباره ماجرای جنجالی صحبت‌های مهدی امیرآبادی درمورد اتفاقات سال‌های اخیر در تیم فوتبال استقلال افزود: از لحاظ حقوقی اسم هیچ باشگاهی را نباید آورد. اسم افراد را هم نباید مطرح کرد. هر ورزشکاری یک کد نزد فدراسیون پزشکی ورزشی دارد و تا سال‌ها این کد نزد فدراسیون باقی می‌ماند. هر نمونه‌ای هم تا ۱۰ سال در آزمایشگاه باقی می‌ماند. اگر نمونه‌ای مثبت شود، دوباره بررسی و سپس بازیکن حق اعتراض دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: صحبت‌های آن بازیکن هم فقط یک اظهار نظر است  و هر کسی در ارائه اظهار نظر آزاد است. اما باید بداند که این حرف، بار حقوقی دارد و از نظر ورزشی چنین حقی برای انجام این صحبت‌ها نداشته است.  

خلیلیان درباره اینکه گفته می‌شود چنین دوپینگی در آن زمان رخ داده و هیچگاه بحث آن مطرح نشده است، بیان کرد: نه چنین چیزی وجود ندارد، چون این کد ابتدا به کلن ارسال شده است و در کلن به ما اعلام می‌شود که یا پاک و یا مشکوک است. اگر مشکوک باشد دوباره آزمایش و بررسی می‌شود. آن‌ها آلمانی و بسیار دقیق هستند. وقتی برای تست دوپینگ قرعه کشی می‌کنیم، نمی‌دانیم نام چه کسی برای تست دوپیینگ در می‌آید. هرگاه هم که تست کسی مثبت شود، نامه‌ای به فدراسیون جهانی، به وادا (ستاد جهانی مبارزه با دوپینگ)، به ما (فدراسیون پزشکی ورزشی ایران) و به خود ورزشکار ارسال می‌شود و بنابراین هیچ مقامی نمی‌تواند مخفی کاری کند.

وی تصریح کرد: ما که از روسیه قوی‌تر نیستیم. روسیه در دنیا تعلیق شد و نمی‌تواند راهی المپیک شود و این نشان می‌دهد که کمیته بین المللی المپیک و دنیا، می‌خواهند با دوپینگ مبارزه کنند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درخصوص برگزاری مسابقات ورزشی در چنین شرایطی و احتمال انتقال ویروس کرونا برای ورزشکاران در زمین رقابت‌ها اظهار داشت: احتمال انتقال این ویروس برای ورزشکاران هم وجود دارد، اما نمی‌توانیم همه کشور را تعطیل کنیم چرا که به نوعی وارد یک ماراتن شدیم. چیزی که می‌خواهم بگویم فقط حرف من نیست و این صحبت را یک ویروس شناس گفته است که اگر کل کشور را هم یک هفته تعطیل کنیم، چیزی به دست نمی‌آوریم.

خلیلیان ادامه داد: بهتر است با همدلی و دقت کار را به جلو ببریم. وزارت ورزش و جوانان دستورالعملی را مشخص کرد و من نیز آن را به وزارت بهداشت بردم. این دستورالعمل تایید شده و در حال ابلاغ است. کشور چین به مدت ۴۵ روز ورزش و مسابقات خود را به تعویق انداخته است. ایتالیا هم شرایط خودش را دارد و ما هم برای اینکه اقدام دیگری انجام دهیم، هنوز فرصت داریم. الآن فرصت خوبی داریم برای آموزش و کارگاه‌های ارتقای دانش افراد، تا برای این موضوع مقابله داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی  درمورد توصیه‌هایی که باید به ورزشکاران درباره مقابله با کرونا داده بشود، بیان کرد: ورزشکاران به هیچ وجه روبوسی نکنند. مخصوصا این حرف را می‌گوییم چرا که در بین ورزشکاران مرسوم است. یکدیگر را بغل نکنند. حتی مدل جدید دست دادن ورزشکاران را هم بنده توصیه نمی‌کنم.  

وی گفت: از طریق وزارت ورزش تنها بخشنامه‌ای که کردیم انجام مسابقات لیگ‌ها بدون تماشاگر است. البته مسائل درون فدراسیونی را باید خود مسئولان بررسی کنند.

کد خبر 486521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha