مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) ۶۴ طرح این حوزه در سطح استان بهره‌برداری می‌شود.

آبخیزداری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسفندیار خزائی دوشنبه ۵ اسفند با ایرنا اظهار داشت: ۲۳ طرح جنگل‌کاری، هشت طرح حفاظت و امور اراضی، ۲۷ طرح در حوزه  احیا و اصلاح مراتع و ۶ طرح آبخیزداری هم‌زمان برای هفته منابع طبیعی آماده بهره‌برداری شده است.

وی بیان کرد: هم‌زمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی و جشن ملی درختکاری، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بیش از ۳۵۰ هزار اصله نهال در مکان‌های از پیش تعیین‌شده کاشته می‌شود.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۳۵۰ هزار اصله نهال نیز بین مردم توزیع می‌شود، این نهال‌ها شامل اقاقیا، زبان‌گنجشک و توت بوده چراکه مقاوم به شرایط کم‌آبی و مناسب با اقلیم همدان هستند.  

خزائی گفت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی، استفاده از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست در کاشت نهال و حفظ و احیای عرصه‌های ملی از برنامه‌های مهم در طول هفته منابع طبیعی است.  

وی اظهار داشت: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه در تقویم رسمی کشور به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است که شعار امسال این هفته «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» است.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: فرهنگ‌سازی و آموزش مهم‌ترین عامل در حفاظت و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی توسط مردم است و با توجه به سیاست سازمان مبنی بر حفاظت مشارکتی، مردم نقش تأثیرگذار در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی دارند.  

خزائی اضافه کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی استان در راستای  مقابله و کاهش تخریب و تصرف اراضی ملی، مبنای عملیاتی خود را  فرهنگ‌سازی و پیشگیری بنانهاده است.  

وی گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری همدان هرگونه تخریب و تصرف زمین‌های ملی را از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی پیگیری و با متخلفان از طریق قانون به‌صورت جدی برخورد می‌کند.  

خزائی بیان کرد: اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در همه شهرستان‌های استان به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تخریب، تصرف، آتش‌سوزی از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ هستند.

کد خبر 486511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha