دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: میزان مشارکت انتخابات در استان بوشهر ۴۷ درصد بوده است.

انتخابات

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، خسرو دهقانی اظهار داشت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ با رأی‌گیری در ۷۲۰ شعبه اخذ رأی در استان بوشهر برگزار شد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر درمجموع ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ بودند که درمجموع چهار حوزه انتخابیه ۳۶۵ هزار و ۵۳۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان می‌دهد میزان مشارکت در استان بوشهر حدود ۴۷ درصد بوده است.

وی افزود: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم عبدالکریم جمیری با کسب ۲۹ هزار و ۲۶۰ بالاترین رأی را کسب کرد، در این حوزه از مجموع ۲۹۴ هزار و ۲۷۳ نفر واجدین شرایط اخذ رأی ۱۰۷ هزار و ۳۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت در این حوزه ۳۶ درصد بوده است.

دهقانی  بیان کرد: در این حوزه میزان مشارکت شهرستان بوشهر ۳۳ درصد، شهرستان گناوه ۴۱ درصد و شهرستان دیلم ۵۲ درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه انتخابیه دشتستان نیز ابراهیم رضایی با مجموع ۳۶ هزار و ۵۸۱ رأی حائز بیش‌ترین آرا شد، از مجموع ۱۶۹ هزار و ۳۲۲ نفر واجدین شرایط در این حوزه ۸۹ هزار و ۹۴۱ نفر شرکت کردند که میزان مشارکت ۵۳ درصد را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در حوزه دشتی و تنگستان آقای غلامحسین کرمی با ۲۹ هزار و ۵۷ رأی بیش‌ترین رأی را در حوزه کسب کرد که در این حوزه بالاترین میزان مشارکت در ۴ حوزه انتخابیه رقم خورد.

دهقانی تصریح کرد: از مجموع ۱۰۷ هزار و ۸۷۱ نفر واجدین شرایط در این حوزه ۷۲ هزار و ۹۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که مشارکت ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد، در این حوزه میزان مشارکت شهرستان دشتی ۶۹ درصد و شهرستان تنگستان ۶۵ درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه موسی احمدی با کسب ۳۸ هزار و ۹۹۸ رأی بیش‌ترین آرا را در این حوزه به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: در این حوزه از مجموع ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ واجدین شرایط ۹۶ هزار و ۴۶۳ نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان می‌دهد ۴۵ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند.

دهقانی اضافه کرد: در این حوزه میزان مشارکت شهرستان کنگان ۴۰ درصد، شهرستان دیر ۶۷ درصد، شهرستان جم ۵۲ درصد و شهرستان عسلویه ۳۳ درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌ها حدنصاب لازم در مرحله اول انتخابات توسط منتخبین کسب‌شده و انتخابات به مرحله دوم کشیده نخواهد شد.

کد خبر 486489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha