نگرانی‌ از شیوع کرونا ویروس در جامعه، تقاضا برای خرید برخی محصولات از جمله سیر و لیموترش را در بجنورد، به شدت افزایش داده و سبب گرانی قیمت آن شده است.

لیموترش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد دوشنبه ۵ اسفند گفت: به دنبال افزایش تقاضا، اکنون قیمت سیر از ۱۵۰ هزار ریال در هر کیلوگرم در یکی دو هفته پیش، اکنون به ۵۰۰ هزار ریال افزایش یافته و قیمت لیموترش هم در این مدت از ۱۲۰ هزار ریال در هر کیلوگرم به ۵۰۰ هزار ریال رسیده است.  

امید فیروزه خاطرنشان کرد: سیر و لیموترش انبار شده در سطح کشور در حال اتمام است و به همین لحاظ به نظر می‌رسد با توجه به تقاضاهای بالا، قیمت‌ها کاهش نداشته باشد.

وی افزود: قیمت لیمو شیرین و زنجبیل هم در بازار به شدت افزایش یافته است. قیمت هر کیلوگرم لیمو شیرین از ۷۰ هزار ریال به حدود ۲ برابر افزایش یافته است. همچنین بار زنجبیل از ۲ روز پیش به استان وارد نشده و گفته می‌شود که قیمت این محصول بسیار افزایش یافته که البته قرار است فردا، محموله‌های زنجبیل به استان وارد شود.  

فیروزه در خصوص اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا ویروس در میدان بار بجنورد نیز گفت: به غرفه‌داران میدان بار، توصیه شده است که نسبت به ضدعفونی غرفه‌های خود اقدام کنند.

این مسئول افزود: در بازار هم، اصناف نسبت به ضدعفونی محیط اقدام می‌کنند و علاوه بر آن، دستکش‌های یکبار مصرف در اختیار مشتریان قرار می‌دهند تا از نگرانی‌ها کاسته شده و از شیوع این بیماری پیشگیری شود.  

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با انجام اقدامات پیشگیرانه، نگرانی ها در جامعه کاهش یابد.

کد خبر 486472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha