مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

استاندار یزد از پیگیری برقراری پروازهای بین یزد و شیراز و دو خطه کردن مسیر ریلی یزد و کرمان به عنوان دو اقدام توسعه‌ای در حوزه گردشگری خبر داد.

اتصالات ریلی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، «محمدعلی طالبی»  اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت شکل‌گیری مراودات و تسهیلات بیشتر برای گردشگران رئوس مثلث طلایی گردشگری ایران و با توجه به این که قرار است استان‌های یزد، اصفهان و فارس مراوداتی را برای تسهیل گردشگری فراهم کنند لذا ضروری است که ارتباطات بین سه استان تقویت و عزیمت گردشگران به این استان‌ها تقویت شود.

وی گفت: تکمیل راه‌آهن یزد -  اقلید اقدامی موثر در برقراری شبکه ریلی جهت قطار مسافربری شیراز به یزد است، این اقدام در توسعه گردشگری حتی در بعد ملی نیز موثر خواهد بود.

استاندار گفت: امکان و تقویت مسیر هوایی یزد - شیراز در بازدیدی که با حضور استاندار فارس انجام شد، مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته اما برقراری این پرواز مستلزم وجود تورهای گردشگری با مقصد اصفهان، یزد و فارس است.

وی تصریح کرد: در رابطه با اقدامات انجام شده به منظور ایجاد این زیرساخت در یزد نیز مقرر شد که مذاکراتی با چند شرکت هواپیمایی در این رابطه انجام شود، ضمن این که باید با آژانس‌های گردشگری به عنوان متولیان برگزاری تورهای خارجی هم مذاکراتی انجام شود تا برنامه گردشگری مناسبی برای بازدید گردشگران در مسیر فارس -  یزد - کرمان فراهم شود.

طالبی گفت: علاوه بر طرح دو خطه کردن راه‌آهن کرمان - یزد،  دو خطه کردن راه‌آهن بافق(یزد) - اصفهان نیز در حال انجام است و اگر مسیر بافق تا کرمان هم از این امکان برخوردار شود، شرایط مراودات یزد - کرمان و سایر مناطق کشور روند بهتری خواهد یافت و توسعه حمل و نقل ریلی و توسعه گردشگری را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: این طرح در سال ۹۹ بهره‌برداری شده و خوشبختانه این طرح ریلی هم‌اکنون در حال انجام است و با سفر رئیس‌جمهور به استان‌های یزد و فارس بر افتتاح این طرح در سال ۹۹ تاکید شده است.

استاندار یزد در پایان نیز بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و از انجام اقداماتی موثر در این راستا خبر داد.

کد خبر 486447
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha