مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: به منظور تامین ماسک و ژل ضدعفونی مورد نیاز استان، تولید این لوازم بهداشتی با توجه به ظرفیت‌های واحدهای تولیدی قم در دستور کار قرار گرفته‌ است.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حضوری دوشنبه ۵ اسفند تاکید کرد: برای تامین نیاز استان به انواع ماسک، یک واحد تولیدی فعال شده‌است که می‌تواند نیاز استان به واردات ماسک از استان‌های دیگر را برطرف کند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبودهای ایجاد شده و همچنین افزایش متقاضیان در استان به ۲ واحد تولیدی در قم که توان تولید این ماده را دارند، مجوز لازم برای تولید این ژل‌های ضدعفونی داده شده‌ است.

حضوری  بیان کرد: استفاده از ماسک برای همه الزامی نیست. انواع ماسک ساده، ‌سه لایه و فیلتردار وجود دارد که استفاده از این ماسک‌ها برای همه افراد و در تمام شرایط لازم نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار کرد: ماسک‌های سه لایه برای افراد مبتلا و ماسک‌ها فیلتردار برای کادر درمانی و افرادی که با بیماران مبتلا در ارتباط هستند ضروری است، در غیر این صورت برای تردد در فضای باز و بدون ارتباط با دیگران استفاده از ماسک ضرورتی ندارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حجم قابل توجهی از انواع ماسک در حال توزیع در سطح داروخانه‌های تعیین شده‌ است که به طور قطع این اقدام موجب کاهش نگرانی مردم و همچنین تعدیل قیمت در بازار خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: ۳۲ داروخانه منتخب برای توزیع ماسک در استان تعیین و به صورت سهمیه‌بندی این ماسک‌ها میان آنها توزیع می‌شود که آنها نیز ملزم هستند تا این ماسک‌ها را با قیمت ۵۰۰ تومان عرضه کنند ضمن اینکه به هر نفر نیز حداکثر ۴ ماسک در هر بار خرید داده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ویتامین سی در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، در روزهای اخیر گرایش به خرید این کپسول‌ها در استان افزایش و این موجب ایجاد برخی کمبودها در سطح استان شود که با پیگیری‌های انجام شده، هم اکنون هیچ کمبودی در این زمینه در استان نیست.

حضوری عنوان کرد: توصیه می‌شود افراد با اصلاح رژیم غذایی نسبت به تقویت سیستم ایمنی خود اقدام کنند زیرا در صورت اصلاح رژیم غذایی و مصرف روزانه سبزی و میوه، نیازی به استفاده از مکمل وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، قدرت سرایت بالا را شاخصه کرونا ویروس دانست و اظهار کرد: دلیل ابتلای بیشتر افراد به کرونا، ضعف در سیستم ایمنی و یا دارا بودن بیماری زمینه‌ای است ضمن اینکه این بیماری برای افراد عادی یک بیماری ساده و معمولی است.

وی با اشاره به گرایش مردم به استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده، گفت: این ژل‌ها تنها برای کسانی که در مکان‌های پرتردد و عمومی حضور دارند ضروری است و برای افرادی که از خانه در طول روز خارج نمی‌شوند، هیچ ضرورتی ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی قم کنترل و کاهش روند ابتلا به این بیماری در سطح استان است.

کد خبر 486444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار قم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha