استاندار ایلام‌ گفت: برگزاری هرگونه تجمع، میتینگ و گردهمایی تا زمان فروکش‌کردن موج بیماری ویروسی کرونا به منظور حفظ سلامت شهروندان در استان ممنوع است.

ماسک - کرونا

قاسم سلیمانی دشتکی یکشنبه چهارم اسفند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و قرارگاه زیستی و سلامت استان ایلام با موضوع بیماری کرونا و پیش‌بینی وقوع سیل اظهار کرد: با موافقت نماینده ولی فقیه در استان مراسم‌های اعتکاف امسال و اعزام روحانیون از قم به استان ممنوع شد و همچنین اجرای کنسرت، مسابقه‌های ورزشی، نمایشگاه بهاره و راهیان نور لغو شده است.

وی افزود: باید با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بیماری همه‌گیر کرونا علاوه بر لغو تمام فعالیت‌های ورزشی گروهی، هیچ تیمی از ایلام به مسابقات خارج استان اعزام نشود و ایلام نیز میزبان هیچ تیم و مسابقه‌ای نشود و تیم‌های ایلامی که اکنون در مسابقات خارج استان هستند باید قبل از بازگشت به ایلام قرنطینه و آزمایش شوند و در صورت تایید سلامتی آنها از سوی وزارت بهداشت مجاز به برگشت هستند و نباید بلافاصله بعد اتمام مسابقه به استان مراجعه کنند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همه اماکن عمومی و پرتردد نظیر مساجد به ویژه مساجد محل اخذ رای، فرودگاه، ترمینال، پایانه مرزی مهران و گمرک باید به طور مرتب ضدعفونی و پایش شوند و همچنین دانش‌آموزان و کارکنان ادارات که احساس نارحتی و کسالت دارند از حضور در محل کار اجتناب کنند و از مسافرت به استان‌هایی که مورد مثبت کرونا داشته‌اند به ویژه استان قم پرهیز شود.

استاندار ایلام خواستار تشکیل یک کارگروه متشکل از همه کارشناسان و صاحب‌نظران دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع کرونا از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها شد تا به طور علمی و کارشناسی‌شده موضوع کرونا را بررسی و در مورد آن تحقیق علمی کنند و به من به عنوان استاندار و مسئول استان مشاوره‌ها و اطلاعات درست دهند تا بر اساس آن اطلاعات تصمیم‌های مناسب در خصوص استان اتخاذ شود.

شناسایی۱۴ نقطه بحرانی در شهر ایلام

شهردار ایلام نیز در این جلسه گفت: ۱۴ نقطه حساس و بحرانی در ایلام شناسایی شده که در این نقاط ۵۰ درصد مشکلات مرتفع شده اما ۵۰ درصد باقیمانده نیازمند اعتبارات بیشتر و کار اساسی و علمی‌تر است که به زمان بیشتری نیز نیاز دارد.

طالب صادقیان افزود: همچنین علاوه بر لایروبی جداول، مسیل‌ها و معابر عمومی ۳۰ هزار کیسه شن و ماسه آماده شده تا مغازه‌دارانی که در پایین‌دست سیلاب هستند با دریافت این کیسه‌ها از ورود آب به مغازه‌های خود جلوگیری کنند و همچنین سازمان آتش‌نشانی ایلام ۳۰ دستگاه لجن‌کش را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

در این نشست مصوب شد با توجه به بضاعت درمانگاهی استان با صلاحدید دانشگاه علوم پزشکی بخش سوختگی بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) که داری تخت‌های ایزوله فشار منفی است برای بیماران احتمالی کرونا در نظر گرفته شد و همچنین مقرر شد در صورت لزوم بیمارستان زنان و اطفال آیت‌الله طالقانی به سایر بیمارستان‌ها منتقل شود تا این بیمارستان به درمان و قرنطینه مبتلایان احتمالی کرونا اختصاص یابد و همچنین ایجاد یک بیمارستان صحرایی از دیگر پیشنهادهای این نشست بود و در این جلسه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز بخش سوختگی بیمارستان امام‌خمینی برای پذیرش مبتلایان کرونا از سوی وزارت بهداشت اختصاص یافت.

کد خبر 486416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha