مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌زمان با سراسر کشور مهلت نام‌نویسی در آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ مدارس استعدادهای درخشان مقاطع متوسطه اول و دوم در این استان به مدت ۲ روز تمدید شد.

استعدادهای درخشان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  هادی زارع پور روز گفت: این نام نویسی از ۲۶ بهمن ماه امسال در کشور و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و قرار بود تا سوم اسفندماه نیز ادامه داشته‌باشد.

وی افزود: تمدید مهلت نام‌نویسی از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این نام نویسی تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ در کشور و استان ادامه دارد و به هیچ وجه نیز تمدید نخواهدشد.

زارع پور عنوان کرد: آن عده از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد که متقاضی شرکت در این آزمون هستند نام نویسی را به ساعت های پایانی موکول نکنند.  

وی ابراز داشت: پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون برای ورود به پایه هفتم دوره متوسطه اول و پایه دهم دوره متوسطه دوم مدارس استعدادهای درخشان کهگیلویه و بویراحمد تنها بر اساس نمره آزمون ورودی خواهدبود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نام نویسی و شرکت دانش آموزان پایه هفتم استان در این آزمون با مراجعه به سامانه hoosh.medu.ir و بایه دهم نیز با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir و دریافت رمز همگام از آموزشگاه محل تحصیل امکان پذیراست.

زارع پور اظهار داشت: مبلغ نام نویسی و شرکت در این آزمون ۲۵۰ هزار ریال بوده که تنها از طریق درگاه اینترنتی پرداخت خواهدشد.

وی افزود: دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد پس از طی مراحل نام نویسی در این آزمون شماره پیگیری را دریافت و نزد خود نگهدارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون پنج روز قبل از برگزاری آن از طریق سامانه نام نویسی در اختیار دانش آموزان استان قرار می‌گیرد.

زارع پور عنوان کرد: آزمون دانش آموزان پایه هفتم ساعت ۹ صبح چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و آزمون دانش آموزان پایه دهم نیز ساعت ۱۴ عصر همان روز همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: مواد آزمون دانش آموزان پایه هفتم شامل هوش، استعداد و خلاقیت است و نمره منفی نیز دارد.

زارع پور گفت: ۲ دفترچه آزمون پایه دهم شامل استعداد تحلیلی (۵۰ پرسش با ۵۰ دقیقه زمان) که ۵۰ درصد نمره آزمون بوده و استعداد تحصیلی (۵۰ پرسش با ۷۰ دقیقه زمان) که ۵۰ درصد مابقی نمره آزمون است و حاوی دروس ریاضی، علوم، فارسی، اجتماعی، هدیه آسمانی و قرآن خواهد بود و هر درس نیز ۱۰ پرسش دارد.

وی اظهار داشت: حوزه امتحانی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در این آزمون بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل آنان در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ است.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

کد خبر 486412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha