مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی شده‌اند.

ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت افتخاری دوشنبه پنجم اسفند افزود: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ۶۰۰ دستگاه هم متعلق به شهرداری توسط محلول مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت ضدعفونی شدند.

افتخاری تصریح کرد: همچنین محلولی در اختیار رانندگان قرار داده شد تا در طول روز و در ایستگاه‌ها که مستقرند، سطوح داخلی اتوبوس نظیر صندلی و دستگیره‌ها را ضدعفونی کنند.

وی گفت: در مورد افزایش ناوگان و سرعت مسافرگیری به منظور کاهش ازدحام و تجمع‌ها در اتوبوس با وجود تعطیلی مدارس، شمار اتوبوس‌ها را کم نکردیم تا سرعت مسافرگیری و انتقال مسافران کاهش نیابد.

افتخاری خاطرنشان کرد: برخی مباحث آموزشی به رانندگان و دیگر کارکنان مجموعه اتوبوسرانی با محوریت بهداشت و جلوگیری از بیماری ارایه شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان ادامه داد: ثبت حضور و غیاب بوسیله اثر انگشت برای جلوگیری از سرایت احتمالی ویروس در این شرکت متوقف شده و تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

روزانه در کلانشهر اصفهان  افزون‌بر ۵۵۰ هزار مسافر توسط شرکت اتوبوسرانی جابه‌جا می‌شوند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر / دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد، مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

کد خبر 486401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha