استاندار آذربایجان‌غربی گفت: قطعی برق در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی با تلاش تیم‌های توزیع نیروی برق و همراهی تیم مدیریت‌بحران، برق شهر قطور و اکثر روستاهای این بخش وصل شد.  

منطقه قطور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی شهریاری،  استاندار آذربایجان‌غربی افزود: همچنین برق همه روستاهای زلزله‌زده در سریع‌ترین زمان ممکن وصل خواهد شد.  

وی اضافه کرد: همچنین بر اثر این زمین‌لرزه، ارتباطات تلفنی منطقه قطع شده که روند وصل ارتباطات در این بخش نیز در حال انجام است.  

شهریاری بیان کرد: در زمین‌لرزه اول و دوم که به ترتیب با قدرت ۵.۷ و ۵.۹ ریشتر رخ داد، تلفات‌ جانی نداشتیم و تنها ۱۰ نفر از مصدومان هم در بیمارستان‌خوی بستری هستند.  

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: همه اکیپ‌های امدادی با تجهیزات لازم و امکانات مورد نیاز زلزله‌زدگان به منطقه اعزام شده‌اند تا مشکل روستاییان این منطقه به بهترین شکل ممکن رفع شود.  

شهریاری گفت: چادر و وسایل گرمایشی مورد نیاز نیز در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته که در حال تکمیل است.  

وی از قطع ارتباط برخی روستاها بر اثر ۲ زمین‌لرزه نسبتا شدید در منطقه خبر داد و افزود: اکیپ‌های راهداری از بامداد دوشنبه ۵ اسفند، عملیات بازکردن این راه‌ها را آغاز می‌کنند.  

علاوه بر ده‌ها زمین‌لرزه با شدت کم و متوسط، یکشنبه منطقه قطور خوی ۲ بار با زمین‌لرزه نسبتا شدید لرزید که این امر موجب مصدومیت حدود ۸۵ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام روستاییان و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی حداقل ۸ روستای این منطقه شد.  

کد خبر 486397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha