استاندار اردبیل گفت: مدیریت صحیح افکارعمومی در ارتباط با این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  

ویروس کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  اکبر بهنامجو در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان اردبیل افزود: انتشار خبرهای نادرست، متناقض و اغلب هراس‌آور در بعضی از سایت‌ها و فضای‌مجازی باعث سردرگمی مردم و ایجاد فضای ملتهب در جامعه می‌شود که اثر مخرب آن شاید از خود این بیماری بدتر باشد.  

وی گفت: مطالب منطبق با واقعیات در ارتباط با بیماری کرونا به مردم گفته شود، گفتن حقایق مربوط به این بیماری می‌تواند مردم را با راه‌های درست مقابله با آن آشنا کند اما در عین‌حال نباید با بیان بعضی مطالب غیرواقعی بر میزان نگرانی و اضطراب کاذب در جامعه دامن زد.  

بهنامجو ادامه داد: برای پرهیز از انتشار بعضی مطالب دلهره‌آور و شایعات در استان‌اردبیل فقط رئیس دانشگاه علوم پزشکی حق بیان خبرهای مربوط به بیماری کرونا را دارد.  

استاندار اردبیل گفت: خوشبختانه اقدامات مطلوبی از زمان انتشار خبر شیوع این ویروس در نقاطی از ایران از جمله در استان اردبیل با همکاری ارگان‌ها و ادارات ذیربط آغاز شده و این استان در زمان حاضر در وضعیت نگران‌کننده نیست.  

بهنامجو افزود: تا آنجا که امکان دارد باید تجمعات مردم را در مکان‌های‌عمومی با مدیریت هنرمندانه و درست به حداقل رساند و تصمیم شورای تامین استان درباره تعطیلی مدارس و مراکز آموزش‌عالی یک کار ضروری و مفید است.  

وی ادامه داد: در ادارات نیز باید مدیران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا از تراکم و تجمع افراد در اتاق‌ها کاسته شود.  

استاندار اردبیل در پایان ابراز امیدواری کرد که با آگاهی و افزایش اطلاعات مردم در زمینه پیشگیری و نیز اقداماتی که در دستور ‌کار قرار گرفته ملت ایران این مشکل را با کمترین خسارت پشت‌سر بگذارند.

کد خبر 486393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha