رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس و شرق گلستان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در سال ۱۳۹۸ تاکنون ۳۷۴ ناظر سوخت‌گیری در شرق گلستان موفق به دریافت تاییدیه و برچسب استاندارد شدند.

نازل سوخت‌گیریمحسن خسروی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس از گنبدکاووس، محسن خسروی یکشنبه چهارم اسفند در نشست خبری اظهار کرد: براساس انجام آزمون مرحله دوم ناظرهای عرضه سوخت مایع در ۳۶ جایگاه سوخت واقع در شرق گلستان از مجموع ۴۵۴ ناظر این جایگاه ۳۷۴ ناظر سوخت‌گیری برچسب تاییدیه خدمت و استاندارد را دریافت کردند.

وی افزود: ناظرهایی که موفق به قبولی در آزمون نشدند در صورت صحت عملکردشان به چرخه سوخت‌گیری بازگشته اما تا آن زمان قادر به ارائه خدمات نخواهند بود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس و شرق گلستان ادامه داد: این آزمون‌ها سالانه در سه مرحله برای همه ناظرهای بنزین و گازوئیل اجرا می‌شود که مرحله سوم این آزمون در نیمه دوم اسفندماه امسال با توجه به طرح تشدید نظارت بر بازار اجرا خواهد شد.

نظارت و بازدیدهای میدانی از اماکن تفریحی در ایام نوروز تشدید می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در آستانه ایام نوروز سال ۱۳۹۹، تشدید نظارت و بازدیدهای میدانی از اماکن تفریحی برای اطمینان از استاندارد بودن آن در دستور کار قرار دارد.

خسروی اضافه کرد: در شرق گلستان ۷۰ مورد تجهیزات شهربازی و وسایل بازی در مجموعه‌های تفریحی وجود دارد که در سه ماه گذشته چهار فقره از این تجهیزات به سبب عدم تاییدیه استاندارد پلمپ شده است.

وی درباره ایمنی و استاندراد بودن آسانسورها اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد در آسانسورها، شهروندان و سازندگان اماکن مسکونی موظف هستند نسبت به اخذ تاییدیه آسانسور قبل از پایان کار ساختمان‌ها اقدام کنند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس و شرق گلستان ادامه داد: لیست فروشندگان و شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسورها مورد تایید استاندارد در سایت سازمان ملی استاندارد و نیز انجمن‌های صنفی آن در استان‌ها وجود دارد و تاکید ما این است که حتما از فروشندگان معتبر و ثبت شده در سایت این سازمان تجهیزات آسانسور خریداری شود.

میز استاندارد و کنترل کیفیت کالا در نمایشگاه بهاره گنبدکاووس فعال می‌شود

وی گفت: کنترل کیفیت کالا از جمله وظایف اداره استاندارد است، در همین راستا به منظور امنیت غذایی شهروندان و استفاده از کالاهای استاندارد توسط شهروندان همچون سال گذشته میز استاندارد و کنترل کیفیت کالا در کنار نمایشگاه بهاره گنبدکاووس دایر و فعال می‌شود.

خسروی افزود: با استقرار میز استاندارد غرفه‌داران حق توزیع کالاهای غیراستاندارد را نخواهند داشت و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

آزمون ناظرهای سوخت سی‌ان‌جی در شرق گلستان در حال اجراست

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس و شرق گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی استاندارد، آزمون ناظرهای سوخت سی‌ان‌جی در شرق گلستان انجام خواهد شد.

وی درباره کالاهای مکشوفه گفت: مهم‌ترین کالاهای مکشوفه غیراستاندارد ضدیخ، نمک خوراکی، گلاب، محصولات سلولزی و دستمال کاغذی، بتن آماده، ایزوگام و روغن موتور در سال ۱۳۹۸ است.

خسروی افزود: مشاهده علامت استاندارد بر روی کالاها توسط هموطنان مورد تاکید بوده و در هنگام خریداز هموطنان می‌خواهیم در هنگام خرید کالا یا ارائه خدمات حتما از دارا بودن نشان استاندارد بر روی کالا اطمینان حاصل کنند و برای اطمینان خاطر می‌توانند کد ۱۰ رقمی درج شده بر روی کالا را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

کد خبر 486221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha