مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افزایش صدور مجوزهای پشتیبان مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: امسال با عنایت به طرح ملی مشاغل خانگی و در راستای تقویت بخش پشتیبان‌های مشاغل خانگی، بیش از ۱۸۰ نفر پشتیبان مشاغل خانگی شناسایی و مجوز صادرشده است.

اشتغال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل قهرمانی گفت: قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ تصویب‌شده است

وی اظهارکرد: از سال ۱۳۹۰ دستگاه‌های اجرایی استان همدان شامل سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و صندوق کارآفرینی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبادرت به صدور مجوز مشاغل خانگی کردند.

وی گفت: امسال ۳۲۰ نوع رشته مشاغل خانگی از ستاد تهران به استان‌ها اعلام شده که دستگاه‌های اجرایی با توجه به نوع رشته امورات مربوط به متقاضیان مشاغل خانگی را انجام می‌دهند.

قهرمانی بیان کرد: مجوزهای مشاغل خانگی به دو صورت مستقل (توسط یک نفر) و پشتیبان (توسط یک فرد توانمند که مسئولیت پشتیبانی از چند نفر را دارد) صادر می‌شود.

خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد صدور مجوز مشاغل خانگی متعلق به سازمان صنعت، معدن تجارت و جهاد کشاورزی است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰۵ نفر مجوز مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که ۱۰۶۰ نفر به‌صورت مستقل و ۱۴۵ نفر پشتیبان با ۸۸۵ نفر تحت پوشش مجوز دریافت کرده‌اند، یادآور شد: از ابتدای امسال ۶۹۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۱ هزار و ۱۷۶ میلیون ریال از محل مانده اعتبار سال ۹۷ و همچنین اعتبار سال ۹۸ به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت‌شده است.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پایان بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد آمار مربوط به صدور مجوز و ارائه تسهیلات مربوط به بانوان است.

کد خبر 486191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha