یکی از طویل ترین مسیل های تهران که از منطقه یک شروع می شود و بعد از گذر از مناطق ۳، ۴، ۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ به شهرری می رسد، مسیل ابوذر است....

مسیل ابوذر

همشهری آنلاین- مژگان مهرابی: یکی از طویل ترین مسیل های تهران که از منطقه یک شروع و بعد از گذر از مناطق ۳، ۴، ۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ به شهرری می رسد، مسیل ابوذر است. بیش از ۴ کیلومتر از این مسیل در منطقه ۱۴ واقع شده که عبورش از محله ابوذر، اهالی را با دردسرهایی مواجه کرده است. بوی مشمئزکننده و جولان جانوران موذی از بدیهی ترین معضلاتی است که این مسیل برای همسایه های خود ایجاد کرده است.
«حسین جواهری» دبیر شورایاری محله ابوذر در این باره می گوید: «آخرین باری که مسیل لایروبی شده را به خاطر ندارم یا من ندیده ام. تجمع لجن و زباله در ته مسیل باعث آلوده شدن آب و انتشار بوی بد در محله می شود. در محله های بالادست نمی دانم چه اتفاقی می افتد که گاهی اوقات رنگ آب مسیل بنفش می شود. در فصل گرما از هجمه پشه ها در امان نیستیم و در فصل سرما تجمع کارتن خواب ها و معتادان در حاشیه مسیل آزاردهنده است. مشکل دیگر حضور موش ها در نهرهای محله است که به راحتی و بی ترس از آدم ها رفت و آمد می کنند. کلونی شان را می توان در لابه لای شمشادهای حاشیه مسیل پیدا کرد.» 

  • نرده کشی مسیل ابوذر الزامی است

از مشکلات موش و بوی بد و آلودگی محله که بگذریم، عمده ترین معضلی که باعث تشویش ذهن اهالی شده، وجود جنازه در آب مسیل است. 
جواهری می گوید: «هر از چند گاهی با اجسادی مواجه می شویم که در آب مسیل رها شده اند. بعضی از این افراد ممکن است از اهالی منطقه باشند که به هر دلیلی  خود را به درون مسیل انداخته اند یا از مناطق بالا همراه با آب به اینجا آورده شده اند.»
وجود جنازه در آب مسیل، موضوع جدی است و برای پرس و جوی بیشتر  سراغ اهالی می رویم. «شاهین کریمی» صاحب لوازم یدکی در محله ابوذر این گفته را تایید می کند و می گوید: «متأسفانه این اتفاق هرازگاهی در محله ما رخ می دهد. بعضی از آن ها به قتل رسیده و در مسیل رها شده اند. بعضی هم ممکن است خودشان این بلا را سر خودشان آورده باشند.»
او پیشنهاد می دهد کناره مسیل نرده کشی شود تا از این اتفاق ها نیفتد.

  • مسیل را سرپوشیده کنید

«فاطمه پورهاشمی« مدیر محله هم از موضوع وجود جسد در آب مسیل گلایه می کند و می گوید مسیل ابوذر بیشتر از نفعش به اهالی ضرر می رساند.
او ادامه می دهد: «مسیل منوچهری در محدوده منطقه ۱۳ است. بعضی از قسمت های آن سرپوشیده و تبدیل به فضای ورزشی شده است، اما متأسفانه در محله ما چنین اقدامی صورت نگرفته است. این مهم را با مسئولان شهری در میان گذاشتیم اما متذکر شدند به دلیل حجم آب جاری در مسیل امکان سرپوشیده کردن آن امکان ندارد چرا که اگر حجم بارندگی زیاد باشد، طغیان آب مشکلات زیادی را برای اهالی به وجود می آورد.»
پورهاشمی انتظار دارد که حداقل در فاصله زمانی کم لایروبی مسیل انجام شود.

«مجید قلعه نویی» کارشناس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه هم در ادامه صحبت های پورهاشمی متذکر شد: «لایروبی مسیل به صورت نقطه ای در دو هفته گذشته انجام شده است. متأسفانه بعضی از شهروندان کم لطفی کرده و وسایل اضافی و زباله های خود را در آب رها می کنند.»

کد خبر 486185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha