رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از آمادگی این سازمان برای تشکیل پروفایل ژنتیک مشاغل حساس و پرخطر خبر داد.

دی‌ان‌ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره تشکیل پروفایل دی‌ان‌ای (DNA ) برای گروه‌های شغلی حساس مانند پرسنل و کادر پروازی، آتش‌نشانان، خبرنگاران و... گفت: ما بر اساس برنامه ششم توسعه تکالیفی را در مورد بانک ژنتیک بر عهده داریم و براساس آن باید اطلاعات ژنتیک مجرمان را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پزشکی قانونی جلوتر از برنامه‌ است، افزود: نمونه‌گیری ما از ۹۰هزار مجرم تکمیل شده و تاکنون بیش از ۲۰هزار پروفایل ژنتیک داریم و اقدامات در این حوزه در حال انجام است.

مسجدی درباره پروفایل دی‌ان‌ای برای مشاغل حساس و گروه‌هایی مانند کادر پروازی و ... نیز اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی این آمادگی را دارد که برای این اقشار هم پروفایل ژنتیکی تشکیل دهد و از آنان نمونه‌گیری کند. البته باید هماهنگی‌های مربوط به آن انجام شود. 

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت:‌ یک مشکل ما در این خصوص در مورد کیت‌هاست و مشکلاتی که درپی تحریم‌ها به وجود آمده است. ما باید بتوانیم راهی پیدا کنیم که این کیت‌ها را وارد کنیم. البته گروهی از دانشمندان داخلی هم به دنبال تولید این کیت‌ها هستند.

کد خبر 486088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha